کد مطلب: ۶۱۷۷۵۲

چرا بورس امروز سبز شد؟/ گزارشات فصلی عامل رشد بورس؟

چرا بورس امروز سبز شد؟/ گزارشات فصلی عامل رشد بورس؟

شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با حدود ۲۵۰۰ واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد قرار دارد. حجم معاملات حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با حدود ۲۵۰۰ واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد قرار دارد. حجم معاملات حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است. خودرو، شبندر، فولاد و شپنا تا این لحظه بیشترین تاثیر مثبت و فملی بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را ثبت کردند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص بالای ۳۰۰۰ واحد مثبت است. شاخص کل به محدوده حمایتی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نزدیک شده ولی حجم و ارزش معاملات هنوز پاییین است.

وی ادامه داد: به تدریج گزارشات فصلی منتشر می‌شود و هر نمادی بر اساس گزارشات واکنش نشان می‌دهد. مثلا ذوب آهن اصفهان گزارش ۹ ماهه خود را منتشر کرد و تحت تاثیر افزایش بهای تمام شده و رشد نرخ خرید ذغال خام و کک وارداتی طبق انتظار گزارش ضعیفی داد و با صف فروش مواجه شد.

احتمال رشد پتروشیمی‌ها؟

نصیرزاده ادامه داد: از طرف دیگر گروه پالایشگاهی مثل نمادهای شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل را دارند. این گروه در پاییز نسبت به تابستان وضعیت بهتری داشتند و نرخ میانگین ارز نیمایی هم روی این نمادها تاثیر مثبتی می‌گذارد. بازار انتظار گزارشات مثبت از این گروه را دارد و با توجه به رشد قیمت نفت وضعیت این گروه امروز مثبت است.

این کارشناس بازار سهام گفت: در گروه خودرویی نمادهایی مثل خودرو و سایپا وضعیت خوبی دارند و در سطوح حداکثری قیمت معامله می‌شوند. مباحث نوسان‌گیری و خوشبینی‌های برجامی روی این گروه موثر است.

وی خاطرنشان کرد: در گروه پتروشیمی فعلا تحرک ویژه‌ای دیده نمی‌شود که شاید تحت تاثیر نرخ ارز باشد. چرا که در گروه‌هایی که از نرخ ارز تاثیر می‌گیرند به طور کلی تحرک ویژه‌ای دیده نمی‌شود. انتظار گزارشات خوبی از این گروه وجود دارد. کلیت بازار از نظر حجم و ارزش بازار تغییر چندانی نکرده اما تک نمادها با توجه به گزارشات حرکت‌هایی نشان داده‌اند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از جناب میثم فدایی تشکر می کنیم که بازم امروز دوشنبه فرابورس را ۵ درصد کامل قرمز نکردن و ۷_۸صدم درصدی جای خالی براش گذاشتند یعنی ۴ درصد و ۹۲ صدم قرمز شد بعضی ۵ درصد کامل هست!!!!!!!!!! ما سهامداران ننی دانیم که چگونه این لطف شما را جبران کنیم. اگه میشه لطف کنید و این پیام‌ها و اطلاعیه های صدمن غاز را برای سهامداران ارسال نکنید و روی اعصابشان بیشتر از این راه نروید . مثلا” برای سهامداران فرابورس امروز پیام اومده
    آیا مایل به تصمیم گیری های مالی عاقلانه تری هستید؟ روی ارتقای دانش خود سرمایه گذاری کنید.
    آیا این پیام پشیزی ارزش داره؟!!!!!! آیا کارگزاریهای و دست اندرکاران فرابورس فک نمی کنند با ارسال اینگونه پیام‌ها بر روی سهامداران عزیز دارن راه میرن؟!!!!!!!!!

  • ناشناس

    مطمئنی سبز شد! حالت خوبه! نه تب داری

  • رضایارمحمدخواه

    منظور این بود چرا گوجه فرنگی سبز باید قرمز شود

  • ناشناس

    من به دکتر رضایی که از اقتصاددانان بزرگ هست و به گفته خودش با معدل ۱۹ فارغ التحصیل شد و گفته من فقط میتونم بورس را درست کنم ، مطمین باشید برنامه ای برای بورس دارد و بزودی رشد خواهد کرد و خیلی ها عقب می افتن

    • ناشناس

      همون جور که یک نظامی بی سواد بود وجوانان رو با نادانی خودش از بین برد در زمینه اقتصادی هزار برابر بدتر وبی سوادتر

    • ناشناس

      دمت گرم چه حرفی زدی ترکیدیم از خنده از کی بود حالمون بد بود

    • ع

      حتما، ارزش پول ملی را هم در منطقه از همه بیشتر میکنه
      :)))

  • ناشناس

    چرا شاخص در شروع سبز بود و بعد قرمز شد؟
    چون گزارشات شرکت ها خوب بود و باعث رشد شد ولی ارتش فست فودیان از ساعت ۱۰ به بعد وارد شد و رشد را به ریزش تبدیل کرد.
    الان هم می آیند کامنت های تکراری می گذارند که فلان مسئول مقصر است، حقوقی نمی گذارد سهم رشد کند، فلان کارشناس درست نمی گوید و …
    دولت و مجلس این قدر از بورس حمایت کردند به جای قدردانی کامنت می گذارند دولت دست در جیب سهام دار نکن.
    بابا شما کجا سهام دار بودید اگر سهام دار بودید وضع این گونه نبود. عده زیادی هیجانی آمدند و به جای این که سهام داری کنند شروع به دلالی و نوسانگیری و فروش هیجانی کردند که کماکان این رفتارهای ناپسند ادامه دارد و به جای این که کمک حال شرکت ها باشند باعث ضرر و زیان شرکت ها و سهام داران واقعی شدند، این است واقعیت های امروز بورس.
    تمام رسانه ها هر روز دارند از تداوم خروج پول حقیقی می نویسند خب این خروج پول روزانه یا ناشی از فروش هیجانی است یا به دلیل سهام داری فست فودی یکی دو هفته ای است که هیچ کدام نه تنها سودی برای شرکت دارد بلکه باعث نوسانی شدن شاخص و فراری دادن پول های هوشمند می شود.

  • ناشناس

    سبز مایل به قرمزه داداش.خیلی وقته چشم پزشکی نرفتیا اقای کارشناس.اشنا دارم چشم پزشک.

  • ناشناس

    ۸۰درصد به ملت، رو هر سهم ضرر زدن یکی دوروز دیگه شاخصووو چنان سبز میکن چند هزار میزارن روش بعد کم کم باپشت چاقووو سرملتو میبرن جوری که زجر کش شی خدایا خودت به دادمون برسه تنها امیدمون تویی خودت میدونی ظلم پایدار نمیمونه

  • ناشناس

    دستشونو کردن تو جیب فقرا.دم از مولا علی میزنن.

  • ناشناس

    سبز ؟؟؟!!!‌ حاجی حالت خوبه 80 درصد بازار آخر کار منفی بود آخر معاملات ملاک هست نه اولش .

    • آبی خاکستری

      خبر در ساعت 11 صبح بوده

  • ناشناس

    واقعا دستشون درد نکنه اونقدر هر روز سبز هست که آرزوی یک روز سرخ به دلمون مونده بود.
    ما رو مسخره کردی یا خودتو.