کد مطلب: ۷۳۵۷۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال خگستر / اصلاح بیشتر در راه است؟

تحلیل تکنیکال خگستر / اصلاح بیشتر در راه است؟

نماد خگستر در روز جاری در حالی در سمت سرخ تابلو معاملات معامله شد که پس از روند صعودی آغاز شده در ابتدای آبان موفق به ثبت رشد 58 درصدی در بازه زمانی 28 روز کاری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز‌ ، در حالی که حدود سه چهارم از تابلو بورس تهران در محدوده منفی بازه نوسان مورد معامله قرار گرفت، خگستر نیز با شتاب بیشتری نسبت به روزهای اخیر خود در جهت اصلاح بیشتر گام برداشت.

سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو که با نماد خگستر در بورس تهران خریدوفروش می‌شود با ارزش بازاری حدود 15 هزار و 960 میلیارد تومان یکی از نمادهای مهم و شاخص‌ساز گروه خودرو و ساخت قطعات به شمار می‌رود.

در جریان دادوستد‌های ماه گذشته در نماد خگستر میانگین حجم معاملات میزان 363 میلیون برگه سهم را در تابلوی بورس نشان داده است.

همچنین بازدهی 10 روزه این نماده 0.3 درصد شد و میانگین حجم معاملات ماه این نماد 363.26 میلیون رسید.

تحلیل تکنیکال خگستر

در بررسی نمودار قیمتی گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، روند صعودی اخیر که از 8 آبان ماه آغاز شد موفق به شکست یک روند نزولی 6 ماهه که از اردیبهشت سال جاری شد. این صعود شارپ توانست رشد 58 درصدی را برای سهامداران خگستر به ارمغان بیاورد.

نمودار قیمتی خگستر

نمودار قیمتی خگستر

پس از فاز اسپایک اما روندی صعودی در سهم آغاز شد که شامل موج‌های هم جهت و اصلاحی در جهت روند صعودی بود. در حال حاضر قیمت با برخورد به خط میانی چنگال بلند مدتی رسم شده بر روی سهم در حال اصلاح قیمتی است. محدوده 355-365 تومان حمایت معتبری در جهت توقف اصلاح و بازگشت به روند صعودی به شمار می‌رود.

در حال حاضر به شرط حفظ کف 382 تومانی سهم روند کم صعودی کم رمق سهم می‌تواند تا محدوده 430-435 تومان که مقاومت بسیار محکمی برای سهم است پیش‌وری داشته باشد. اما در صورت از دست دادن این کف که سناریو محتمل‌تر نیز است باید شاهد اصلاح بیشتر سهم تا باکس حمایتی ذکر شده (355 تا 365 تومان) باشیم.

خلاصه تحلیل تکنیکال:

حمایت‌ها:

حمایت اولیه:382 تومان و کف کانال صعودی کوتاه مدت

درصورت از دست رفتن؛ محدوده حمایتی 353 تا 364 تومان

مقاومت‌ها: خط میانی داینامیک چنگال

و محدوده 425 تا 435 تومان

وضعیت RSI: در حال شکل‌گیری پترن پرچم. خروج از پرچم بستر مناسب برای رشد را فراهم می‌کند.

وضعیت حجم: واگرایی حجم (با افزایش قیمت سهم حجم معاملات در طول روند صعودی کاهش یافته است)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.