کد مطلب: ۷۹۰۷۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال ربع سکه / آرامش بازار یا موج بعدی صعود؟

تحلیل تکنیکال ربع سکه / آرامش بازار یا موج بعدی صعود؟

مسیر پرفراز و نشیب ربع سکه در سال 1401، سطح قیمت‌ها را به ارتفاعی برد که در زمان مشابه سال گذشته رسیدن به این قیمت‌ها در نظر بدبین‌ترین تحلیلگران نیز بعید بود. با این وجود مسیر ربع سکه در سال 1401 کدام سو خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از نوسانات شدید اسکناس آمریکایی در سال 1401، دور از انتظار نبود با تاخیر بسیار کوتاهی، هیجان وارد جریان دادوستد‌های طلا و سکه شود و قیمت‌ها با موج صعود روبه‌رو شوند.

مسیر پرفراز و نشیب سکه در سال 1401، سطح قیمت‌ها را به ارتفاعی برد که در زمان مشابه سال گذشته رسیدن به این قیمت‌ها در نظر بدبین‌ترین تحلیل‌گران نیز بعید بود.

در روز مشابه سال گذشته سکه امامی 12 میلیون و 408 هزار تومان قیمت داشته و در حال حاضر قیمت این سکه 29 میلیون و 800 هزار تومان است. بدین ترتیب طی یک سال، 140/1 درصد رشد داشته است.

تحلیل تکنیکال ربع سکه

نگاهی به چارت قیمت ربع سکه گویای رشد 170 درصدی آن از ابتدای 1401 است. این نکته به این معنی است که مطابق انتظار کارشناسان بازدهی ربع سکه از سکه بهار آزادی بیشتر بوده است.

قیمت ربع سکه پیش از 1401، ماه‌ها بود که در یک فشردگی قیمتی، بین دو محدوده سه میلیون و 450 تا سه میلیون و 960 تومان قرار داشت. دو هفته پیش از شروع سال 1401 اما استارت روندی زده شد که فقط تا میانه خرداد سال جاری، ربع سکه را با رشدی 65 درصدی در ارتفاع 6 میلیون و 280 هزار تومانی قرار داد.

پس از آن اما سکه رکود عمیق 30 درصدی را تجربه کرد. در روند صعودی فعلی، همین اصلاح که در ماه‌های تیر و مرداد 1401 رخ داد گام ماژور اصلاحی در نظر گرفته می‌شود که میان این فاز اصلاحی و موج‌های اصلاحی جدیدتر سکه ارتباط معناداری یافت می‌شود. (ماژور و مینور)

تکنیکال سکه 29 اسفند

وایکوف بر این باور بود هنگامی که فشردگی در چارت شکل می‌گیرد، قیمت با اسپایک از آن خارج خواهد شد. او پس از اسپایک، فاز روند و پس از آن الگوی کنج را برای قیمت در نظر می‌گرفت.

قیمت در حال حاضر پس از طی کردن فاز اسپایک در سه ماه ابتدایی سال و خروج از فشردگی 1400، در فاز روند صعودی قرار گرفته است.

بنابراین می‌توان انتظار تکرار اندازه اصلاحی ماژوری تیر و مرداد را پیش از جهش صعودی بعدی که تارگت آن برای ربع سکه به ترتیب 16 و 20 میلیون تومانی است، داشت که در تصویر هم مشخص شده‌اند.

در حال حاضر نیز شیب کانال صعودی کوچکی که قیمت ربع سکه در آن قرار گرفته بیش از حد زیاد است و همین عامل ناپایداری آن را افزایش می‌دهد. در سناریوی شکست کانال از بالا که احتمال آن کمتر است، می‌توان انتظار افزایش قیمت ربع سکه تا سطح 12 میلیون و 800 هزار تومانی را داشت.

تحلیل تکنیکال سکه 29 اسفند

در سناریوی محتمل‌تر که شکست کانال صعودی به طرف پایین است، می‌توان انتظار اصلاح قیمت به اندازه گام اصلاح ماژوری یعنی میدین لاین چنگال مدیفای-شیف رسم شده، را داشت.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.