کد مطلب: ۷۵۶۸۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال شفن ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / حمایت معتبر «شفن» از دست می‌رود؟

تحلیل تکنیکال شفن 13 بهمن 1401 / حمایت معتبر «شفن» از دست می‌رود؟

سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران که با نماد «شفن» در بورس تهران معامله می‌شود، در حال حاضر به سطح قیمتی خود در هفته ابتدایی آبان بازگشته است. در این گزارش به بررسی نماد «شفن» از دید تکنیکال پرداختیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پتروشیمی فن‌آوران در اردیبهشت‌ماه سال 77 با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی تأسیس شد.

سهام شرکت در بهمن‌ماه سال 1386 با قیمت اولیه 675 تومان، برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

با شفن بیشتر آشنا شویم

موضوع اصلی فعالیت این شرکت احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانه‌های صنعتی به منظور تولید و فروش محصولات پتروشیمی است. لازم به ذکر است این شرکت تنها تولیدکننده اسید استیک در ایران است.

شركت سرمايه‌گذاری نفت و گاز و پتروشيمی تامين با در اختیار گرفتن بیش از 50 درصد از سهام «شفن» ،بزرگترین سهامدار عمده آن تلقی می‌شود.

شركت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی كشوری و شركت گروه پتروشيمی تابان فردا با در اختیار گرفتن به ترتیب 17.33 و 15.42 درصد از سهام این شرکت دیگر سهامداران عمده آن تلقی می‌شوند.

مقایسه بازدهی شفن با هم‌گروهی‌ها

مقایسه بازدهی سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران با شاخص کل و شاخص گروه شیمیایی نشان می‌دهد که «شفن» در تمامی بازه‌های زمانی خود از شاخص گروهش ضعیف تر عمل کرده است.

برای مثال در بازه زمانی سه ماهه، در حالی که شاخص گروه شیمیایی 18.15 درصد رشد داشته، «شفن» با افت 0.75 درصدی روبه‌رو شده است.

شفن بازدهی

مقایسه بازدهی شفن با گروه پتروشیمی و شاخص کل

شفن در ریزش تابستان 99 چه کرد؟

بررسی تاریخچه قیمت نماد «شفن» نشان از علاقه زیاد این سهم به حرکت‌های کانالیزه دارد. پس از ریزش بازار سرمایه در مرداد 99، شفن با ساخت یک کف معتبر در محدوده 585 تومان، روند صعودی را آغاز کرد. به همین واسطه موفق شد از سقف تاریخی خود در قیمت 1180 تومان عبور کند.

تحلیل تکنیکال شفن

تحلیل تکنیکال شفن

بررسی تکنیکال شفن

در حال حاضر سهم شفن در یک کانال صعودی با شیب کم قرار گرفته است و روز سه‌شنبه با برخورد به کف کانال شاهد افزایش تقاضا و ثبت یک کندل مثبت بود. همچنین کف کانال صعودی با کف 500 تومانی سهم که حمایت استاتیک سهم بود، منطبق شده بود.

تحلیل تکنیکال شفن

تحلیل تکنیکال شفن

در صورتی که حمایت‌های یاد شده برای قیمت از دست برود، محدوده 465 تا 470 تومان آخرین حمایت مدنظر برای «شفن» به شمار می‌آید. این درحالی است که با رسیدن سهم به این محدوده از کانال صعودی خود خارج شده و سناریو روند ساید برای شفن مطرح می‌شود.

اهداف نماد شفن نیز با درنظر گرفتن ادامه روند صعودی، ابتدا شکست محدوده 630 تا 635 تومان است که طی چهار ماه گذشته، پنج بار با این محدوده برخورد داشته و هر بار در شکست آن ناتوان بوده است. پس از آن سقف کانال صعودی، هدف بعد «شفن» است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • منتظر

    لطفا تحلیل چدن

  • ناشناس

    سلام دکتر بنظرت شفن بذاریم یا رد کنیم ما که خاک بر چوک شدیم