کد مطلب: ۷۶۰۵۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال نماد شپنا / هدف بعدی پالایش نفت اصفهان کجاست؟

تحلیل تکنیکال نماد شپنا / هدف بعدی پالایش نفت اصفهان کجاست؟

بررسی چارت قیمت سهام شرکت پالایش نفت اصفهان نشان می‌دهد که این سهم پس از شکست سد مقاومتی قدرتمند 677 تومان توانست تا سطح 747 تومان بالا برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پالایش نفت اصفهان در دی ماه سال 77 به عنوان شرکت فرعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتـی ایران تاسیس شد. سهام این شرکت در 1381/4/9 با قیمت 589 تومان برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

گفتنی است شپنا با ارزش بازاری 130 هزار و 530 میلیارد تومان در گروه «فراورده‌های نفتی، كک و سوخت هسته‌ای» معامله می‌شود.

فعالیت اصلی این شرکت شامل انجام عملیات پالایش و فرآوری نفت خام و سایر هیدروکربورها، ساختن فرآورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت سفید،نفت گاز،نفت کوره و سایر مشتقات وفرآورده‌های جنبی است.

گفتنی است شركت آوای پرديس سلامت با در اختیار گرفتن 15 درصد از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان بزرگترین سهامدار عمده این شرکت به حساب می‌آید.

همچنین شركت توسعه سرمايه رفاه و شركت پالايش نفت جی با تصاحب به ترتیب 11.3 و 4.99 درصد از سهام این شرکت دیگر سهامداران شپنا تلقی می‌شوند.

همچنین 43 درصد از سهام این شرکت پالایشی نیز در اختیار سهامداران خرد یا به اصطلاح شناور است.

تحلیل تکنیکال شپنا

بررسی چارت قیمت سهام شرکت پالایش نفت اصفهان نشان می‌دهد که این سهم پس از شکست سد مقاومتی قدرتمند 677 تومان توانست تا سطح 747 تومان بالا برود.

با پولبک شپنا به سطح 677 تومان این سطح تغییر کارکرد داد و به عنوان خط حمایت مهم، از اصلاح بیشتر این سهم جلوگیری کرد.

تکنیکال 1 e1676295109742

همانطور که در چارت مشخص است در حال حاضر نیز این سطح به خوبی از سهم حمایت می‌کند و نقش نقطه عطف صعود یا سقوط این سهم را بازی می‌کند. در صورت شکست این حمایت، سطوح 628 و 583 تومان دیگر حمایت‌های مهم شپنا هستند.

با رسم یک فیبوناچی اصلاحی در آخرین حرکت صعودی سهم چهار مهر شروع شد، دو باکس مهم حمایتی، از ترازهای 0.38 و 0.61 فیبوناچی اصلاحی و خطوط استاتیک حمایتی ذکر شده به دست می‌آید.

باکس اول از لحاظ حمایتی از قدرت بالایی برخوردار بوده و تا وقتی سهم در بالای این باکس معامله شود جای نگرانی برای ریزش سهم نیست.

در صورت شکست مقاومت استاتیکی سهم در قیمت 818 تومان، شپنا می‌تواند با پولبک مجدد به این سطح و افزایش ارزش معاملات به سقف تاریخی خود در قیمت هزار و 168 تومان حمله کند.

با رسم یک فیبوناچی EXT نیز در ابتدای روند ذکر شده خطوط مهمی به دست‌ می‌آید که مسیر پیش روی شپنا را تعیین می‌کنند.

در صورت شکست سقف تاریخی سهم، تارگت بعدی شپنا هزار و 413 تومان است که از فیب EXT تعیین شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیاازحق تقدم تاپیکوکه به سهامدارمیدن پول دریافت میکنن؟