کد مطلب: ۷۶۱۳۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال وساخت / حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم سهم

تحلیل تکنیکال وساخت / حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم سهم

رسم یک فیبوناچی اصلاحی روی آخرین لگ صعودی وساخت، نشان می‌دهد که تراز 0.38 این ابزار به خوبی از ادامه اصلاح این سهم جلوگیری کرده است. در صورت از دست رفتن این سطح تراز 50 درصد فیب در قیمت 143 و تراز 61 درصد این ابزار در قیمت 128 تومان دیگر حمایت‌های این سهم هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران در تیرماه سال 1375 تاسیس شد. موضوع اصلی فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار به منظور فعالیت در زمینه‌های تولید، توسعه، تجارت و بازرگانی و پیمانکاری در بخش مسکن، ساختمان، مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری است.

سهام این شرکت در فروردین‌ماه سال 80 با قیمت 100 تومان در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

سرمایه شرکت در زمان عرضه اولیه 11 میلیارد تومان بود که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به سه هزار و 84 میلیارد تومان رسید.

وساخت با ارزش بازاری پنج هزار و 591 میلیارد تومان در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات بورس معامله می‌شود.

شركت گروه توسعه مالی مهر آيندگان با در اختیار گرفتن 22.7 درصد از سهام وساخت بزرگترین سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود.

شركت سرمايه‌گذاری هامون كيش و سرمايه‌گذاری صنايع پتروشيمی نیز هر یک به ترتیب 17.65 و 13.97 درصد از سهام شرکت سرمايه‌‌گذاری ساختمان ‌ايران‌ را تصاحب کردند.

گفتنی است 39 درصد از سهام این شرکت نیز شناور تلقی می‌شود.

تحلیل تکنیکال

وساخت تکنیکال

بررسی چارت قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران نشان می‌دهد که این سهم پس از شکست ترندلاین نزولی قدرتمند خود که از شهریور 1400 تا آذر امسال تشکیل شده بود توانست جهش بزرگی را تجربه کند.

همانطور که در چارت مشخص است، ترندلاین نزولی که از شهریور 1400 شکل گرفته بود با چهار بار برخورد با سهم از اعتبار بالایی برخوردار بود. به طوری که هر بار کندل‌ها با این ترندلاین برخورد می‌کردند، وساخت افت حدود 35 درصدی را تجربه می‌کرد.

سرانج ام سهم توانست در پنجم آذر امسال، این ترندلاین قدرتمند را بشکند و پس از پولبک به آن در بیستم همان ماه با یک اسپایک 120 درصدی به سطح 207 تومان برسد و به روند نزولی فرسایشی خود پایان دهد.

بررسی چارت قیمت وساخت نشان می‌دهد که سهم پس از رسیدن به سطح 207 تومان با برخورد به این مقاومت تا 160 تومان که سطح حمایتی مهمی برای سهم تلقی می‌شود اصلاح کرد.

گفتنی است اگر وساخت این سطح را از دست بدهد دیگر حمایت‌های مهم استاتیک سهم 124 و 96 تومان است.

مقاومت‌های پیش‌ روی سهم نیز پس از 207 تومان، 247 تومان است که سقف تاریخی این سهم نیز به حساب می‌آید.

با رسم یک فیبوناچی اصلاحی نیز روی آخرین لگ صعودی وساخت، مشاهده می‌شود که تراز 0.38 این ابزار به خوبی از ادامه اصلاح این سهم جلوگیری کرده است.

در صورت از دست رفتن این سطح، تراز 50 درصد فیب در قیمت 143 و تراز 61 درصد این ابزار در قیمت 128 تومان دیگر حمایت‌های این سهم هستند.

فیبوناچی اکستنشن نیز روی این حرکت صعودی و اصلاح آن خبر از مقاومت‌های 221 و 234 تومان در ترازهای 150 و 161 درصد این ابزار می‌دهد.

وساخت تکنیکال

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.