کد مطلب: ۸۱۹۰۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند انس جهانی طلا / نگاه بازار به داده‌های CPI در هفته آتی

تحلیل روند انس جهانی طلا / نگاه بازار به داده‌های CPI در هفته آتی

کمرنگ شدن نگرانی بازار در خصوص محدودیت سقف بدهی در کنار داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده، باعث شد تا انس جهانی طلا انرژی کافی برای عبور از کانال نزولی خود را نداشته باشد. باید دید پیش از جلسه بعدی FOMC که هفته آینده خواهد بود، معامله‌گران انس جهانی می‌توانند باعث جهت‌دار شدن بازار شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همان‌گونه که در گزارش قبلی تاکید شد اخبار روز جمعه با توجه به درجه اهمیت بالا، جهت مارکت را تعیین کردند. داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده در کنار کاهش نگرانی‌ها در رابطه با محدودیت سقف بدهی آمریکا، باعث شد تا انس جهانی طلا انرژی کافی برای ادامه حرکت صعودی خود نداشته باشد و مجددا به محدوده قیمتی 1939 دلار بازگردد.

بر این اساس، اخبار روز جمعه هفته گذشته به این شکل پیش رفت که گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده با افزایش چشمگیر 339 هزار نفری حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ماه مه همراه بود که فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد.

از سویی اخبار حاکی از آن است تا ژانویه دو سال دیگر در خصوص سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری توافقات اولیه‌ای صورت گرفته است که این امر موجب تقویت شاخص دلار DXY، شد و به تبع آن انس روندی کاهشی تجربه کرد.

رویدادهای پیش روی طلای جهانی

در تقویم خبری هفته جاری به ندرت می‌توان رویدادی با اهمیت بالا برای انس جهانی طلا را یافت. بر همین اساس کارشناسان معتقدند، نوسانات انس در نبود محرک‌ها در جهت روند ساید خواهد بود.

اکنون تورم ایالات متحده در ماه مه نشان می‌دهد که تورم کل کاهش خواهد یافت، اما تورم هسته بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو باقی خواهد ماند. در 14 ژوئن، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه مه را منتشر خواهد کرد. به همین دلیل تمرکز اصلی فاندامنتالیست‌های بازار انس، بر رویداد‌های مهم هفته آتی است.

تورم کل از تابستان گذشته به شدت کاهش یافته است، اما تورم هسته چنین رفتاری نداشته و چسبندگی بیشتری به سطوح خود نشان داده است.

انس جهانی طلا

تفاوت میان تورم کل و هسته تورم

در رابطه با شاخص‌های کلان بالا باید توضیح داد که هسته تورم که با عنوان اینرسی تورم نیز شناخته می‌شود، به معنای مقاوت تورم در برابر تغییر است. همچنین محاسبه هسته تورم به این شکل است که به همه کالاها، خدمات و کالاها در اقتصاد به جز قیمت‌های سوخت و مواد غذایی بی‌ثبات مربوط می شود. در عین حال، محاسبات تورم کل، قیمت تمام کالا‌ها و خدمات را شامل می‌شود.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

در تایم‌فریم 4 ساعته، حرکت کانالیزه نزولی انس جهانی طلا مشهود است. برخورد‌های قیمت طلا با سقف و کف کانال، باعث اعتبار بیشتر ابزار رسم شده در نمودار آن می‌شود. آن روی سکه اخبار فاندامنتالی هفته‌های اخیر را می‌توان به وضوح در رفتار قیمت انس دید. به طوری‌که طی سه هفته گذشته نمودار انس طلا در روند ساید قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

علاوه بر حرکت کانالیزه انس، از لحاظ استاتیک نیز دو محدوده مهم (که در چارت با رنگ قرمز و سبز مشخص شده‌اند) در حال حاضر قیمت را کنترل می‌کنند. در حال حاضر و پیش از داده‌های CPI شانس شکست و عبور انس جهانی از هر سوی محدوده رنج، یکسان است.

در بررسی نمودار تکنیکال انس، در حال حاضر انتظار می‌رود قیمت، پیش از شکست سقف کانال و محدوده پرعرضه، باری دیگر حرکت ساید خود را ادامه دهد و حتی تا نزدیکی محدوده 1939 پیشروی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.