کد مطلب: ۶۰۴۸۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هفته ناامیدکننده بازار سهام/ بورس دیگر توان ریزش ندارد

هفته ناامیدکننده بازار سهام/ بورس دیگر توان ریزش ندارد

یک کارشناس بازار سهام درباره عملکرد بازار در این هفته معتقد است که هفته‌ی ناامید کننده‎‌ای بود، ریزش‌ها به حدی بود که توانایی ریزش بیشتر وجود ندارد، اما چون تقاضا نیست افزایش قیمتی هم نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر چه بازار سهام چهارشنبه کار خود را با رشد ۰٫۸ درصدی به پایان رساند، اما شاخص کل نسبت به هفته گذشته روند منفی خود را حفظ و ۱٫۳ درصد افت کرد.

محمد خیری، کارشناس بازار سهام گفت: متاسفانه حجم معاملات در هفته‌ای که گذشت بسیار پایین بود. واضح اینکه اولویت دولت الان بازار سهام نیست. متاسفانه دیدگاه موجود نسبت به بورس این است که سهامداران به اندازه کافی سود کردند و نباید الان اولویت باشند!

وی عنوان کرد: در این هفته خریداری در بازار وجود نداشت و خیلی از فروشنده‌ها نیز به اجبار سهام خود را با ضرر می‌فروختند. از لحاظ قیمتی سهم‌ها به سال ۹۸ رسیدند، با این تفاوت که عملکرد شرکت‌ها بسیار بهتر است، قیمت دلار ۳۰ هزار تومان شده و قیمت‌های جهانی نیز رشد کرده است.

خیری عنوان کرد: از لحاظ ریسک‌های عملیاتی شرکت‌ها اوضاع خوب است و مثل سال ۹۲ رکود نیست. مشکل در حال حاضر سیاست‌گذاری‌هایی است که اعتماد سرمایه‌گذار را از بین برده است. در این شرایط رشد سایر بازارها از جمله طلا و دلار شارپی بوده، حتی صندوق‌هایی که در طلا سرمایه‌گذاری کردند نیز حجم معاملاتشان بهتر شده است.

دولت همچنان به دنبال کسب در درآمد از بورس

وی تصریح کرد: این هفته واقعا هفته ناامیدکننده‌ای بود. قیمت‌ها به قدری ریخته که توانایی ریزش بیشتر نیست، اما چون تقاضا نیست افزایش قیمتی هم نداریم. در گذشته وقتی دلار رشد می‌کرد با تاخیر نسبت به رشد دلار، بورس رشد داشت و امیدوارم الان هم این اتفاقات بیفتد.

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: شعار دولت برای سال بعد اقتصاد بدون کسری بودجه و تورم است. این یعنی به دنبال راه‌های کسب درآمدی از جمله بورس است. باید دید لایحه بودجه ۱۴۰۱ چه سیگنالی برای بازار سهام دارد.

خیری در ادامه عنوان کرد: سیگنال‌هایی مبنی بر بی‌نتیجه بودن از مذاکرات می‌آید. اگر قرار باشد دلار بیش از این افزایش پیدا کند، وضعیت معیشتی مردم بیش از پیش دچار مشکل می‌شود و این موضوع به خودی خود نیز برای بازار سهام خوب نیست.

این کارشناس بازار سهام به افزایش قیمت خودرو اشاره و عنوان کرد: همین خبر افزایش قیمت خودرو نیز چند بار اعلام و تکذیب شده است و بر بی‌اعتمادی بازار دامن زده است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارشناس اومده فقط بگه قراره بورس خراب بشه. این یارزش سهام مشخص هست. کسب درآمد دولت از بورس شفاف کن و نگو قراره دولت از بورس درآمد کسب کنه. کسب درآمد از فروش سهام دولتی چه ایرادی داره
    وقتی میگید کسب درآمد دولت از بورس اون تازه وارد فکر میکنه یعنی دولت میخواد بیاد پول این شخص ازش بگیره. یا اینکه دولت میخواد بیاد سهم بخره بفروشه و شاید نوسان بگیره.

  • ناشناس

    زود بجنبید برا بهتر کردن بورس هرچند دیر شده وگرنه تا چند وقت دیگه دولت وحقوقی ها خودشون با خودشون باید معامله کن حالشووو ببرن چون دیگه حقیقی نمیمونه

  • ناشناس

    بله قیمت ها کاملا مناسبه ، ولی حقوقی های دولت به این راضی نیستن ، قیمت ها رو اینقدر پایین میارن که مفت بخرن و بعد با یکی دو خبر از طرف دولت ( بخونید پدر خوانده ) ، دوباره قیمت ها بالا میره و سهامی رو که مفت خریدن با قیمت های خیلی بیشتر رو سر مردم خالی می کنن .

  • ناشناس

    بازار پیشخور شده، سهم ها را درسال 99 با دلار بالای 30 هزارتومان به مردم قالب وانداختند.پس نباید به این زودیها انتظاری برای رشد بورس داشته باشیم. بخصوص که ارزهای دیجیتال هم جذابیت بیشتری پیداکرده اند و رانت هم ندارند.

  • علی

    کاش اینجور مینوشتید.
    بورس دیگر توان بالا رفتن ندارد! تجارت نیوز عزیز در کشوری که تولید نیست و جز بیکارترین کشورهاست چطور توقع رشد اقتصادی وبالا رفتن بورس رو میشه داشت بورس آیینه دلالی در ایران بود. یا علی مدد.

  • ناشناس

    فقط عرضه اولیه

    • آبی خاکستری

      پذیره‌نویسی گذاشتن.
      هفته گذشته و چهار شنبه همین هفته 2 تا بیمه‌ای پذیره‌نویسی شدند.
      یکشنبه 21 آذر هم پذیره‌نویسی است.
      اگه به سرمایه‌گذاری بلند مدت (حداقل 2 ساله) فکر میکنی، پذیره‌نویسی سهام خیلی عالی است

    • ناشناس

      ما سهامداران هم میگفتیم عرضه اولیه.ولی کاش دیگه کسی تو دام نیفته…باور کن همین عرضه اولیه ها رو میزارن تا طرف به بورس معتاد بشه بعد سرمایشو آب میکنن

  • ناشناس

    اگر دلار ۴۲۰۰ حذف شود و بنزین به قیمت عادلانه ۱۴۰۰۰ تومان برسد و پراید به ۲۳۵ تومان و دلار آزاد به ۵۸ تومان و تخم مرغ به قیمت عادلانه شانه ای ۸۸ هزار تومان شاید بورس یه مقدار خوب بشه که در آن هنگام باز دولت سهام میفروشد و میرینه تو بازار .

  • ناشناس

    سیتا سیمانی وبپیوند برقی هر دو عرضه اولیه پارسال برج ۴ بودند.الان شدن ننگ بورس وحقوقیاش دارن به ریشمون میخندند .حالا بگو عرضه اولیه به ازای هر سهم یک سکه هم بدهند .من نمیخام.نه وهزار نه

  • ناشناس

    عرضه های اولیه سودده رو خودشون برمیدارن ، سیتا ، بگیلان ، پالایش و وسپهر رو به مردم میندازن .