کد مطلب: ۶۶۵۹۷۹

کالابرگ دوباره به تعویق افتاد

کالابرگ دوباره به تعویق افتاد

عضو هیات رئیسه مجلس از فراهم نبودن زیرساخت‌های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح اجرا شدن کالابرگ الکترونیک چه زمانی اجرا می‌شود؟

به نقل از ایرنا ، احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مجلس در مصوبه‌ای به دولت اختیار داد که نسبت به اصلاح ارز ترجیحی اقدام کند، گفت: مجلس سه سال پیش اصلاح ارز ترجیحی را با دولت قبل مطرح کرد و اعلام کرد که با جاده ارز ترجیحی هیچ‌گاه به جایی نمی‌رسیم و مسیرمان به ناکجا آباد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت قبل برای حذف این فساد اهتمامی نداشت و اراده‌ای را به خرج نداد اگر آن زمان این اتفاق می‌افتد بسیاری از مشکلات حل می‌شد آن زمان ارز آزاد ۱۰ هزار تومان بود نسبت به ارز ۴۲۰۰ تومان، اختلاف قیمت کمتری داشت لذا شیب افزایش قیمت‌ها کمتر بود.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه دولت چاره‌ای غیر اصلاح ارز ترجیحی نداشت، گفت: دولت برای تخصیص ارز ترجیحی به واردات تقریبا با ارز نیمایی که حدود ۲۴ هزار تومان بود، ۲۰ هزار تومان بابت هر یک دلار، اسکناس چاپ می‌کرد، این اقدام دولت موجب افزایش شدید پایه پولی شد.

دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی گندم وارد می‌کرد، یکسری هم گندم را تبدیل به ماکارونی می‌کردند، ماکارونی دوباره صادر می‌شد و ارز ۲۳ هزار تومانی به دولت می‌فروختند. از طرف دیگر دانه‌های روغنی می‌آورند روغن مایع را از اینجا به کشورهای همسایه صادر می‌کردند و قصه ادامه داشت.

وی بیان کرد: بحث قاچاق بخشی از آن بود اما بخش عمده این بود که این مسیر، مسیری نبود که بتوان تا انتها ادامه داد، ۲۰ میلیارد دلار ضرب در ۲۰ هزار تومان، حدود ۴۰۰۰۰۰ هزار میلیارد تومان باید هرسال مابه‌التفاوت پول ارز را باید بانک مرکزی اسکناس چاپ می‌کرد و این اقدام دولت حجم نقدینگی را حدود ۲۴۰- ۲۵۰ هزار هزار میلیارد تومان افزایش داد که قابل قبول نبود. دولت چاره‌ای غیر از این نداشت که دیگر این مسیر را ادامه ندهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قانون بودجه دولت باید قیمت‌ها را بر اساس سهمی که تعیین می‌کند قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد و مابه‌التفاوت آن را هم بر اساس کالابرگ پرداخت کند و این مصوبه مجلس است

امیرآبادی اظهار کرد: زیرساخت‌های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ فراهم نیست فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، احتمالا بعد از شهریور ماه تکلیف این موضوع روشن می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مادیگه به گرونی عادت کردیم پس فکرنکنین که کالابرگ باعث میشه مثلا یه سال دیگه یه قوطی روغن باهمین قیمت الان باکالابرگ میتونی بگیری،ماتورم روزانه داریم چه برسه سالیانه،پس همون نقدی خیلی بهترومنصفانه تره،کالابرگ بجزدردسروکالاهای بی کیفیت وصفهای طولانی چیزی ندارد،یارانه بایدنقدی پرداخت بشه.

  • من

    سلام ما کالا برگ نمیخواهیم همین پول نقد بهتر است
    دیگه یواش یواش میخواهین لوقمه دهن مردم را هم بشمارین

  • من

    دولت میخواد مردم را مجبور کنه که هر چی دولت برای مردم تعین میکنه بخره
    خوب مردم همه مثل هم نیستن که هر کس یجوری غذای خونشون تهیه میکنه
    این چه وعضشه آخه مردم خسته شده بخدا

  • ناشناس

    چرا همه میگن نقدی.مکه قبل یارانه چه جور زندگی میکردین؟

  • ناشناس

    خداروشکران شاالله که درست نشه کالا برگ

  • ناشناس

    کالا برگ رو حذف کنید همون نقدی بهتر درد رو دوا میکنه

  • ناشناس

    لطفابه نظرمردم اهمیت بدین اکثرشون میگن یارانه نقدی کالابرگ نمیخواهند

  • ناشناس

    نقد بهترع. شاید کسی سال تا ماه نخواد تخم مرغ. یا لبنیات بخورع. پس بذارید مردم خودشون برا پولشون تصمیم بگیرن

  • ناشناس

    سلام آره همون نقدی خوبه

  • ناشناس

    لطفا” یارانه نقدی را حذف نکنید کالابرگ را جایگزین یارانه نکنید …