کد مطلب: ۱۶۵۶۰۱

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه جدید به راهسازان

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه جدید به راهسازان

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای همراهی با پیمانکاران به کار بسته، از تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه جدید به پیمانکاران راهساز خبر داد.

علی آزاد اظهار کرد: خوشبختانه دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا اعتماد پیمانکاران را جلب کند. از این رو در روز سررسید اسناد خزانه و اوراق مشارکت واگذار شده به پیمانکاران همواره منابع مالی لازم تامین و به حساب‌ها واریز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی در چنین شرایطی پیمانکاران نیز از دریافت اسناد خزانه به جای بدهی‌های خود استقبال می‌کنند و می‌توان انتظار داشت این روند فعلا ادامه داشته باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه ۲۰۰۰ میلیارد تومان جدید مربوط به بدهی‌های جاری دولت می‌شود، بیان کرد: این رقم برای کارهای انجام شده و طلب‌های سررسید شده پیمانکاری است که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ پروژه‌های خود را نهایی کردند.

آزاد با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد تغییر در نرخ سود اسناد خزانه گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اقدامات مثبتی انجام داده اما تصمیم نهایی را سازمان برنامه خواهد گرفت که ما در این زمینه با آنها مذاکراتی جدی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از اسناد خزانه در طول سال‌های گذشته بخشی از بدهی‌های معوق دولت پرداخت شده و همین روند برای پروژه‌هایی که در ماه‌های گذشته بدهی‌هایشان سررسید شده نیز دنبال می‌شود. امیدواریم که این فرآیند بتواند به جلب اعتماد پیمانکاران و سرمایه‌گذاری‌های جدید در پروژه‌های عمرانی کمک کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.