خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۸۹۵۴

تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل واحدهای گردشگری

تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل واحدهای گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۶ هزار میلیارد تومان از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی برای تجهیز و تکمیل واحد های گردشگری تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افندی زاده، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش سفر‌های نوروزی نسبت به سال گذشته پیش بینی شده است. پیش بینی بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار حمل و نقل جاده‌ای در نظر گرفته ایم. بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ پرواز خارجی و ۶ میلیون جا به جایی بنادر پیش بینی شده است.

افندی زاده می‌گوید: امسال تلاش شد تا ازایش قیمت بلیت چه هواپیمایی و چه ریلی نداشته باشیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر حمل و نقل‌ها در بخش خصوصی است.

حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه وجود دارد که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت اختصاص دادیم و با توجه به جلسات گذاشته شده قرار بر این شد که در سال آینده اعتبارات مناسبی در این زمینه اختصاص داده شود. با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت امکان برای سرمایه گذاری و واردات اتوبوس‌های جدید وجود دارد؛ اما در این زمینه مجوز وزارت صمت لازم است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ستاد هماهنگی مرکزی خدمات سفر که متشکل از ۲۲ دستگاه اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی از آبان بسیج شده اند. دستورالعمل‌های لازم در رابطه با اصلاح ۱۰۴ نقطه حادثه خیز به هرکدام از استانداران ابلاغ شده است. طبق آمار، بالای ۸۰ درصد استان‌ها آمادگی‌های لازم از جهت زیر ساخت و قبول مسافران را دارند.

آقای شالبافیان می‌گوید: در سال آینده یک نیازسنجی کمی و کیفی ارائه خواهیم داد که در چه شهرهایی و با چه شرایطی باید هتل‌ها ساخته و ارائه داده شوند. در این سال‌ها هتل هایی که ساخته شده اند الزاما اقتصادی نبوده اند. گردشگری می‌تواند کسب و کار‌های خرد را به جریان بندازد.

۹۰ درصد هتل‌های شهرهای جنوبی رزرو شدند

عضو هیئت مدیره جامعه هتل داران ایران گفت: رزرو هتل‌های شهرهای کیش، بندرعباس، یزد، شیراز و برخی از استان‌های غربی بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است و بیش از ۹۰ درصد ظرفیت‌ها رزرو شده اند، استان‌های دیگر هم در حال رزرو هستند. ظرفیت هتلداری کشور در مقابل میزان درخواست‌ها اصلا وضع مناسبی ندارد.

طباطبایی می‌گوید: نمی‌توانیم برای یک فصل محدود ایجاد ظرفیت کنیم و باید زمانبندی سفرها توزیع شود. از طرف دیگر دولت‌ها در سال‌های گذشته حمایت هیا لازم را انجام نداده اند و وعده‌های خود را عملیاتی نکرده اند. در دولت سابق دستورالعملی مبنی بر احداث ۱۰۰ هتل داده شد؛ اما هیچ زمینی واگذار نشد. برای احداث یک هتل دولت هزینه‌های زیادی را برای واگذاری زمین‌های خود دریافت می‌کند مخصوصا در زمینه حامل‌های انرژی که بسیار بالاست.

پور فرج رئیس جامعه تورگردانان گفت: اصولا به صنعت گردشگری توجهی نشده است. ۵ تا ۶ سال از وزارت راه و شهرسازی تقاضای واردات ۲۰۰ اتوبوس توریستی را داشتیم؛ اما تا الان هیچ توجهی نکردند.

تراکنش‌های بانکی رکورد زد

محمد بیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: در چند روز گذشته رکورد تراکنش‌های بانکی در شبکه بانکی با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته زده شد. در ۲۶ اسفند حدود ۲۵۰ میلیون تراکنش کارتی صورت گرفته است که ۶۸ میلیون از این مقدار مربوط به خرید خرد مردم است. تراکنش‌های خرد یکی از شاخص‌های توسعه کسب و کار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.