کد مطلب: ۱۸۹۸۶۱

تخصیص ۱.۵ میلیون لیتر سوخت به بازارچه‌های مرزی

تخصیص ۱.۵ میلیون لیتر سوخت به بازارچه‌های مرزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: روزانه ۱.۵ میلیون لیتر سوخت به بازارچه‌های مرزی اختصاص می‌یابد که البته معمولا میزان فروش کمتر از این رقم است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، میزان سوخت تخصیص داده شده برای مرزنشینان را یک‌ونیم میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: میزان فروخته شده فرآورده نفتی به این بخش کمتر از یک‌ونیم میلیون لیتر در روز بوده، اما به هرحال این میزان برای آنها تخصیص داده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا موسوی‌خواه، درباره نرخ تعیین شده برای فروش فرآورده‌های نفتی در بازارچه‌های مرزی توضیح داد: قیمت فرآورده‌هایی که در مرزها به فروش می‌رسد به صورت تعادلی است و نحوه تعیین آن به این صورت است که کمیته‌ای متشکل از نماینده استانداری و سایر بخش‌های ذی‌ربط تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های لازم، نرخی را به کمیته بررسی در تهران ابلاغ می‌کنند که در نهایت با در نظر گرفتن همه جوانب، نرخی را به عنوان مرجع فروش در بازارچه‌های مرزی سوخت اعلام می‌کنیم. البته این قیمت شناور بوده و ممکن است به‌طور روزانه تغییر کند.

این مقام مسئول از تجهیز جایگاه‌های «سی. ان. جی» به سیستم پرداخت غیرنقدی خبر داد و افزود: با تجهیز جایگاه‌های «سی. ان. جی» به سیستم پرداخت، مصرف‌کنندگان نیازی به پرداخت پول نقد در جایگاه‌های گاز نداشته و می‌توانند هزینه سوخت خود را از طریق کارت‌های عضو سیستم شتاب پرداخت کنند.

براساس این گزارش؛ تخصیص سوخت به بازارچه‌های مرزی به منظور درآمدزایی برای مرزنشینان و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت طی سال‌های گذشته انجام شده و تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.