کد مطلب: ۶۷۷۶۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تخلف‌ها عمق بورس را کاهش می‌دهند

تخلف‌ها عمق بورس را کاهش می‌دهند

غلب سهامداران به واسطه پروژه کردن و سیگنال فروشی زیان بسیار زیادی متحمل شدند و دیگر اعتماد خود را نسبت به بازار سرمایه از دست دادند. حال کارشناسان می‌گویند با به روز کردن قوانین اعتماد و نقدینگی به بازار برمی‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیگنال فروشی و پروژه کردن سهم یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات بورس به حساب می‌آید. اغلب سهامداران به واسطه پروژه کردن و سیگنال فروشی زیان بسیار زیادی متحمل شدند و از سوی دیگر اعتماد خود را نسبت به بازار سرمایه از دست دادند.

حال کارشناسان عقیده دارند که با به روز کردن قوانین می‌توان جلوی این مشکلات را گرفت و مجزاتی برای مختلفین نیز قائل بود.

محمدعلی احمدزاده اصل در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیرات افشای اطلاعات نهانی و سیگنال فروشی بر بدنه بازارسهام، اظهارکرد: سیگنال‌دهی، افشای اطلاعات نهانی، پروژه کردن سهم جزء مهم‌ترین مخربان معاملاتی بازار سهام هستند که باید به طور جد مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

کارشناس بازارسرمایه گفت: اگر رویه‌های افشای اطلاعات نهانی، سیگنال‌دهی و مواردی از این دست ادامه یابند تعادل را از بازار سهام سلب کرده و به مرور عمق بازارکاهش می‌یابد.

او با بیان اینکه قوانینی که اکنون در این حوزه وجود دارند به سبب برخوردهای سلیقه‌ای و گسترده شدن بازار چندان بازدارنده و اثرگذار نیستند گفت: اگر با متخلفان همین امروز برخورد نشود به طور حتم بازارسرمایه را در آینده نزدیک با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

الزام گسترش زیرساخت‌های بورس

احمدزاده اصل معتقد است شرکت‌هایی که سهام آنان در بازارسرمایه عرضه می‌شود باید در کنار تمامی موارد مورد نیاز تعهدنامه‌هایی را به منظور جلوگیری از پروژه شدن سهم یا منع افشای ناگهانی اطلاعات امضا کنند و همچنین باید بخشی از قوانین بازارسرمایه مطابق تعهدنامه ها باشد تا درصورت عدم تعهد جرایم سنگینی از صاحبان این شرکت‌ها اخذ شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: زیرساخت‌ها و سامانه‌ها نیز باید به سبب گسترش معاملات بازارسهام بروز شوند تا درصورت مشاهده اختلالات در روند معاملات به طور سیستمی با شخص متخلف برخورد شود.

احمدزاده اصل در پایان پیشنهاد داد: سازمان باید به منظور ثبات بازار، کنترل شرایط سیگنال‌دهی و عدم پروژه شدن سهم‌ها شرکت‌هایی را که سهام شناور آزاد آن‌ها کم است مجاب به عرضه کند یا آنکه قابلیت معامله روزانه را از سهم‌های کوچک سلب کرده و روزهای خاصی در هفته را به آن‌ها اختصاص دهند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تخلف کاربران دستکاری درغیر فعال کردن رمز عبورفعلین توسط کارگزاری مفید و بکار آندازی رمز عبور بعداز منفی شدن کلیه نمادها دیگه گندش در آمده قابل بررسی سیستمی است.

  • ناشناس

    تا الان ساعت ۱۱/۳۰حداقل شاخص باید ۱۲ هزارتا منفی باشد ولی متاسفانه ۵هزارتا منفی هست پول سهامداران تموم شد چرا با شاخص بازی میکنن

  • ناشناس

    نگاه کنید به نماد سغدیر تخلف را ببینید.سریع

  • ناشناس

    بیش از دو سوم نمادها منفی یا صف فروش شاخص ۷ هزارتا منفی !!!!!!!!اگر برعکس اتفاق می افتاد حداقل ۲۰ هزارتا مثبت بود

  • فرهاد

    همه می‌دانند منفی شاخص کل خیلی بالاتر از این رقم هست اما با تخلف کاری بجایی نمی‌رسد حالا شاخص تو کانال ۱۴میلیون نره همه چیز تمامه نه دیگه ملت از لحاظ مالی خالی شد شما با اینکار نمی‌خواهید حقیقی ها خروج کنند ‌یا بیشتر آسیب نبینند برعکس صورت می‌گیرد.

  • ناشناس

    به روز کردن قوانین نه بلکه بروز کردن تجهیزات می‌تواند جلوی تخلفات را بگیرد بر کسی پوشیده نیست دستکاری عادی شده این دستکاری اغلب به ضرر اکثریت فعالین است هر کم تجربه ای به بورس امروز نگاه بیاندازد می بیند با واقعیت سازگار نیست‌۱

  • امینی

    طی ۳ سال است بازار سرمایه سرمایه مان را بیش از ۶۵ درصد منفی و بیشتر از همه به علت رشد تورم و افزایش قیمت کالاها ان هم بین ۱۰ تا ۲۰ برابری سرمایه سهامداران بی ارزش و پوچ گردیده است

  • ناشناس

    زندگی و سرمایه ام در بورس نابود شد

  • ناشناس

    رشد قیمت ۱۰ تا ۲۰ برابری مسکن را در طی ۳ سال در شهر جدید پرند و پردیس و رباط کریم و…را ببنید رشد قیمت ۱۰ برآبری پراید و دنا و…..را ببنید رشد ۱۰ برابری برنج و روغن و تخم مرغ و……را ببنید و جالب در بورس در طی ۳ سال اخیر بجای رشد سرمایه اش ۷۰ درصد سرمایه خود را ندارد سرمایه او را پوچ و بی ارزش کردند

  • ناشناس

    با سلام معلوم نیست چه بلایی به سر بورس آمده تمام اجناس ده بیست برابر رشد داشته در بازارو این اجناس از خارج وارد نشده در همین شرکت‌های بورسی تولید ووارد بازار می‌شود حال چرا بورس روز بروز در حال رکوده و سرمایه های خرد از بین میره خدا عالمه؟