کد مطلب: ۶۶۸۳۱

تداوم حمایت حقوقی ها اعتماد حقیقی ها را در پی دارد

تداوم حمایت حقوقی ها اعتماد حقیقی ها را در پی دارد

اگر معامله گران حقوقی به حمایت خود از بازار ادامه دهند بازار مجدد به روند افزاشی بازگشته و با ورود بیشتر معامله گران حقوقی حتی میتوان منتظر حرکت صعودی چشمگیر در بازار سرمایه بود.بورس تهران که از اول فروردین ماه با موج فرسایشی مواجه بود با پایان فصل مجامع با روند افزایشی به میان آمد

c157751405672819dd2c56397a10b720_XL.jpg اگر معامله گران حقوقی به حمایت خود از بازار ادامه دهند بازار مجدد به روند افزاشی بازگشته و با ورود بیشتر معامله گران حقوقی حتی میتوان منتظر حرکت صعودی چشمگیر در بازار سرمایه بود.بورس تهران که از اول فروردین ماه با موج فرسایشی مواجه بود با پایان فصل مجامع با روند افزایشی به میان آمد و در ادامه با حمایت حقوقی ها وارد مدار صعودی شد و همین امر رشد معامله حقیقی ها را در پی داشت با این شرایط اصلاح قیمت دور از پیش بینی نیست.
فریماه عزیزمحمدی، کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب فوق درباره تداوم روند مثبت یا اصلاح قیمت در روزهای آتی بازار، گفت: با نگاهی به سه ماهه آخر سال گذشته قابل مشاهده است که وجود جو مثبت در خصوص برجام باعث تشکیل صف های خرید ناشی از انتظارات و چشم انداز مثبت سهامداران بود اما پس از آن از میزان انتظارات سهامداران کاسته شد و باعث شد که بازار در سه ماهه نخست سال جاری بار دیگر بر خود رکود را لمس کند.
وی در ادامه افزود: با فرا رسیدن فصل مجامع و ایجاد انگیزه دوباره شرکت ها در خصوص اجرایی شدن برجام، بازار مجدد به انتظارات مثبت خود بازگشت. در این میان ورود گسترده حقوقی ها به بازار از مهمترین عوامل رشد مداوم در روزهای جاری تلقی می شود.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با این حال اگر که معامله گران حقوقی به حمایت خود از بازار ادامه دهند بازار مجدد به روند افزاشی بازگشته و با ورود بیشتر معامله گران حقوقی حتی میتوان منتظر حرکت صعودی چشمگیر در بازار سرمایه بود.
عزیز محمدی با اشاره به مجموعه عواملی از جمله تک نرخی شدن قیمت ارز، اصلاح نظام بانکی و همچنین بهبود وضعیت صنایع تحت تاثیر قیمت های جهانی گفت: قیمت فلزات اساسی از جمله مس، فولاد، روی و سنگ آهن در داخل کشور از نرخ ‌های جهانی و قیمت کامودیتی ها در جهان تاثیر می‌گیرد و در نتیجه با افزایش جهانی قیمت ها، این صنایع در داخل کشور نیز وارد فاز رشد می شوند.
وی ادامه داد: همچنین با کاهش سطح عمومی قیمت نفت طی چند سال گذشته در جهان که یکی از اقلام عمده قیمت تمام‌شده محصولات شرکت‌های سازنده فولاد، انرژی، برق و سوخت است قیمت تمام شده این شرکت ها پایین آمده به همین سبب می توانیم برآوردی از سود آوری این صنایع در آینده نزدیک داشته باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نسبت بالای P/E در برخی صنایع بزرگ گفت: بازار نمی تواند نسبت به این افزایش نسبت چشم پوشی کند بنابراین می تواند مسیر بعضی از فعالین بازار را با تغییر مواجه کند اما در کل با وجود برخی موانع بر سر راه رشد بازار، بهبود در برخی از مولفه‌های بنیادی در اقتصاد کشور می‌تواند امید بخش رشد بازار سهام باشد و شاخص را به جهش صعودی منجر کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.