کد مطلب: ۳۳۸۵۸۴

تدوین پروژه صادرات به ۱۳ کشور همسایه

تدوین پروژه صادرات به ۱۳ کشور همسایه

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر صادرات غیرنفتی، گفت: پروژه صادرات به ۱۳ کشور همسایه تدوین شده است.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر صادرات غیرنفتی، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی آنچه ما را به سمت اقتصاد قابل قبول حرکت می‌دهد صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات است.

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه همدان، حمید زادبوم چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرگنندگان برتر استان همدان، اظهار کرد: در هشت‌ماهه نخست امسال صادرات غیرنفتی ۱۳ درصد رشد داشته و در این مدت واردات ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه، تصریح کرد: در سال ۹۷ تمرکز ما بر روی صادرات کشورهای همسایه بوده است، به‌طوری‌که ۱۳کشور همسایه مورد توجه و حمایت ما هستند.

زادبوم با تاکید بر اینکه پروژه صادرات به ۱۳ کشور همسایه تدوین شده است، افزود: به علت اینکه تنها راه برون‌رفت از تحریم‌ها این ۱۳ کشور همسایه هستند مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا به کشور عراق صادر شده که بیش از صادرات در سال ۹۶ بوده است.

زادبوم با تاکید بر تمرکز استان بر روی بازارهای کشورهای عراق، سوریه و لبنان، اظهار کرد: بازارهای عراق، سوریه و لبنان بازار استان همدان است اما بر روی این موضوع توجه نشده است.

معاون توسعه بازارهای صادراتی خاطرنشان کرد: سعی داریم حداقل بازار عراق را برای استان همدان باز کنیم و آمادگی داریم بازار عراق، سوریه و لبنان را به استان همدان ارتباط دهیم.

زادبوم با اشاره به اینکه تراز تجاری همدان همواره مثبت است، گفت: صادرات همدان همواره بیشتر از واردات بوده و تحول در صادرات نیاز به عزم ملی از جنبه فرهنگ‌سازی دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.