کد مطلب: ۳۳۶۶۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در دوره پرنوسان ارزی قیمت کالاهای صادراتی ایران چقدر افزایش یافت؟

در دوره پرنوسان ارزی قیمت کالاهای صادراتی ایران چقدر افزایش یافت؟

تابستان امسال که با بحران ارزی همراه بود کالاهای صادراتی بیشترین افزایش قیمت را طی سه سال اخیر به ثبت رساندند. قیمت ریالی کالاهای صادراتی در تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 37 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشره از سوی مرکز آمار، شاخص قیمت (ریالی) كالاهای صادراتی در تابستان سال جاری به 240.5 واحد رسید.

طبق این گزارش قیمت ریالی کالاهای صادراتی در تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 37 درصد افزایش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد طی سه سال اخیر، کالاهای صادراتی در تابستان امسال که با بحران ارزی همراه بود، بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند.

در تابستان امسال در میان اقلام صادراتی بیشترین افزایش قیمت ریالی در مقایسه با تابستان سال گذشته با 70 درصد رشد متعلق به گروه چربی‌ها و روغن نباتی بود.

افزایش قیمت کالاهای صادراتی

تورم کالاهای صادراتی در تابستان سال 1397

همچنین شاخص قیمت دلاری کالاهای صادراتی در تابستان سال جاری به 126 واحد رسید که در مقایسه با فصل قبل 1.3 درصد و در مقایسه با تابستان سال گذشته 15.2 درصد افزایش داشته است.

محصولات معدنی که در میان اقلام صادراتی با 30.74 درصد بیشترین ضریب اهمیت را دارند، شاخص قیمت ریالی آن در تابستان امسال در مقایسه با فصل قبل 3.4 درصد و در مقایسه با تابستان سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نرخ ارز نیما و آزاد به هم نزديک مي‌شود،تقاضاي واردکنندگان براي ارز صادراتی هم بيشتر شده،اما سیاست‌هاي ارزي اجازه استفاده کالاهای صادراتی اولویت٢ از ارز صادرات را نمی‌دهد؛ جالب‌تر اينجاست كه حتي صادرکننده هم برای استفاده از ارز خود در اولویت دو هم مجوز ندارد! گويا صف‌سازي تخصص ما شده!