کد مطلب: ۲۴۸۱۵۴

محقق مسائل حقوقی:

ترامپ واهمه‌ای از انجام اقدامات جنایتکارانه ندارد

ترامپ واهمه‌ای از انجام اقدامات جنایتکارانه ندارد

یک محقق مسائل حقوقی گفت: ترامپ شخصی خطرناک بوده و واهمه‌ای از زیرپا گذاشتن حقوق بشر و انجام اقدامات جنایتکارانه ندارد.

ادوارد کوریگان در نشستی با اصحاب رسانه‌ استان آذربایجان شرقی درباره «ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو» اظهار کرد: پروزه کلی جهان صهیونیسم و نا امنی‌هایی که در منطقه ایجاد می‌شود، نشات گرفته از انگلیس است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کوریگان با اشاره به این‌که «چاپ کتابی توسط اریک در سال ۱۸۹۰ نقطه‌ عطف و شروع ایدئولوژی صهیونیست است»، اظهار کرد: اولین همایش صهیونیسم در سال ۱۸۹۶ در سوییس برگزار شد، در آن زمان اکثر یهیودیان موافق این ایدئولوژی(صهیونیسم) نبودند و معتقد بودند که با این کار اساس دین یهودیت آسیب می‌بیند.این یک پیمانی است که بعد از جنگ جهانی اول، انگلیس با بریتانیا می‌بندد که در منطقه خاورمیانه خلل ایجاد کند و این خلل توسط رژیم صهیونیستی انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری نشستی در سال ۱۹۱۶ توسط انگلیس و لابی‌های صهیونیستی و طرح تجزیه خاورمیانه، افزود: در سال ۱۹۱۷ نیز اقدامات پشت پرده بسیاری انجام شد که در نهایت «لورد بالفورد» بیانیه‌ای معروف به بیانیه‌ «بالفور» را صادر می‌کند.

کوریگان خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی اول سلطه‌ی فرانسه بر لبنان و سوریه و همچنین سلطه‌ی انگلیس بر قدس و فلسطین دیده می‌شود. در سال ۱۹۲۲ نیز جنبشی علیه این اقدام در اروپا شکل می‌گیرد و هرچند اقدامی در ظاهر راستای حمایت از فلسطین است اما در نتیجه به نفع صهیونیست‌ها تمام می‌شود. از سال ۱۹۳۶ تا ۱۳۳۹ که شورش جامعه عرب را علیه انگلیس در خاورمیانه شاهدیم، سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود تا مردم و ساکنان منطقه را هر چه بیشتر تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان این‌که «حتی تا بحال اکثریت جمعیت یهود جهان غیر صهیونیست یا ضدصهیونیست هستند»، افزود: همانگونه که از اعمال و رفتارشان می‌بینیم اکثر یهودیان جدای از دین ابراهیمی بوده و معتقدند که تورات و کتاب مقدس صرفا یک کتاب داستانی و تاریخی است.

وی با تاکید بر این‌که «در پی سیاست‌های انگلیس و فرانسه، اندیشه صهیونیسم تا آفریقا گسترش می‌یابد»، یادآور شد: به دنبال این اقدامات شاهد دخالت آمریکا در تقسیم‌بندی فلسطین هستیم که اقدامی بر ضد تصمیم و خواسته‌ ساکنان منطقه است.

این محقق مسائل حقوقی با تاکید بر این‌که بن گوریون در نیمه شب ۱۴ می سال ۱۹۴۸ طرح تقسیم بندی منطقه فلسطین را عملیاتی کرد، گفت: ما تاکنون درگیر این معظل بوده و در هفتادمین سالگرد این اتفاق قرار داریم. در پی اقدامات انجام شده شاهدیم که جنایات بسیاری از طرف رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که قربانیان آن کودکان و افراد بی‌دفاع هستند.

وی با بیان این‌که «تحمیل هرگونه تصمیمی بر ملت بومی یک سرزمین از لحاظ افکار عمومی و حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته نمی‌شود»، گفت: این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی چنین اقدامی را انجام می‌دهد و در کارنامه آن تجاوز به سرزمین‌هایی چون لبنان و اورگان وجود دارد.

وی افزود: در کنفرانس بین‌المللی افق نو بیش از ۶۰ سخنران با افکار متفاوت و مستقل سخنرانی کردند که نقطه‌ مشترک تمامی این مباحث در محکومیت اسراییل بر جنایتی که علیه فلسطین انجام می‌دهد، است. باید با ساختن زیرساخت‌ها صدای این اتحاد را به گوش جهان برسانیم که صدایی وجود دارد که مخالف جنایاتی است که همه روزه در فلسطین انجام می‌شود.

این محقق مسائل حقوقی خاطرنشان کرد: جامعه بشری و معترضان فلسطینی نیازمند به وجود آوردن کانون‌هایی هستند که با کمک آنان صدای خود را به رسانه‌ها و محافل جهانی برسانند. باید اقدامات پایه‌ای انجام شود تا کم کم این شرایط فراهم شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.