کد مطلب: ۷۴۲۵۴۸

خودروهای وارداتی در راه تهران

خودروهای وارداتی در راه تهران

نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی در بندرلنگه پهلو دهی و کار ترخیص این خودروها آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی در بندرلنگه پهلو دهی و کار ترخیص این خودروها آغاز شد.

این محموله خودرو شامل 22 خودرو از 6 نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که پس از تخلیه در محوطه بندرلنگه در اسرع وقت جهت ترانزیت به گمرک شهریار تهران بارگیری می‌شود.

به نقل از ایران‌جیب ، واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع شده بود که در اردیبهشت‌ماه امسال آزادسازی واردات خودرو در جلسه دولت سیزدهم تصویب و شب گذشته از طریق یک فروند شناور لندینگ کرافت وارد پایتخت ترانزیت خودروی کشور شد. بندرلنگه در حال حاضر مهم‌ترین بندر ایران در حوزه ترانزیت خودرو شناخته می‌شود و سالانه خودروهای زیادی از طریق این خط به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه ترانزیت می‌شود.

خودروهای وارداتی با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

چندی پیش، تجارت‌نیوز در گفتگو با عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، مطرح کرد: قیمت خودروهای وارداتی به ایران مشخص نیست. چراکه دولت هنوز تعرفه درستی را به مردم اعلام نکرده است. نکته مهم در رابطه با قیمت خودروهای وارداتی این است که شرکت‌های واردکننده پس از واردکردن خودروها، سود 15 درصد را کسب کرده و آن‌ها را در بورس کالا عرضه می‌کنند.

او تاکید کرد: خودروهای تولید کشور در بازار آزاد با سه برابر قیمت به فروش می‌رسد، حال خودرویی که قرار است وارد شود و 20 هزار دلار قیمت داشته باشد، با هزینه‌های حمل و نقل، تعرفه، سود واردکننده و احتساب دلار 40 هزار تومانی نیز کمتر از سه میلیارد تومان به دست مردم نمی‌رسد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر عرضه خودروهای وارداتی به بورس کالا مانند عرضه خودروهای تولید داخل قطره‌چکانی باشد، با قیمتی باورنکردنی به فروش می‌رسند. برای مثال، خودرویی مانند دیگنیتی که 930 میلیون تومان قیمت داشت در بورس کالا با قیمت دو میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. حال تصور کنید که خودروهای وارداتی که بازار مدت‌هاست منتظر آن‌هاست و متقاضی زیادی برای آن‌ها وجود دارد با چه قیمتی در بورس کالا عرضه می‌شود؟

جعفری افزود: با روشی که وزارت صمت برای عرضه خودروها پیش گرفته است، خودروها با قیمت بالاتری به دست مشتریان می‌رسد. در بحث فروش خودروهای تولید داخل، سود به جیب خودروسازان می‌رود. اما در عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا، سود به جیب دولت می‌رود. در نتیجه انتظار می‌رود که خودروهای وارداتی با قیمت بالاتری به دست مشتری‌ها برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی فان و خنده داره خبرش