کد مطلب: ۱۳۶۳۳۷

تردد خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند بدون اخذ ویزا

تردد خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند بدون اخذ ویزا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از تدوین توافقنامه میان این منطقه و استانداری خوزستان با عراقی‌ها برای تردد خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز از پایگاه خبری مناطق آزاد، اسماعیل زمانی افزود: با امضای این توافقنامه خودروهای عراقی می‌توانند بدون اخذ ویزا در منطقه آزاد اروند تردد کنند اما برای ورود به سرزمین اصلی باید ویزا بگیرند.

وی افزود: این اقدام موجب رونق صنعت توریسم، رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر و جذب توریسم از کشور همجوار شده و ورود و خروج در زمانی نیم‌ساعته امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در منطقه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی منطقه، گفت: با همکاری شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت زیرساخت و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، بسترهایی فراهم شده که فیبر نوری یکی از این زیرساخت‌ها است.

زمانی با بیان اینکه همه ادارات مستقر در منطقه آزاد اروند و مراکز تجاری به شبکه فیبر نوری متصل هستند، افزود: با حضور وزیر ارتباطات اولین منزل مسکونی وارد مدار فیبر نوری و اینترنت آن با سرعت بالا برقرار شد که این کار برای اولین بار در کشور انجام شده است.

وی گفت: برنامه امسال ما این است که ارتباط 10 هزار واحد مسکونی با فیبر نوری برقرار شود، علمک‌های گاز و برق در درب منازل نصب و هزینه‌ها به تدریج از طریق قبض تلفن از مشترکین دریافت شود.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با شاره به فعالیت دروازه‌ای موفق گمرک، گفت: گمرک منطقه آزاد اروند در مبادی ورودی و خروجی مستقر شده‌اند و با منطقه آزاد اروند همکاری خوبی دارد. دروازه‌های موقت فعالیتشان را شروع کرده‌اند و دروازه‌های دائمی نیز در حال ساخت است.

به گفته زمانی، از تیر ماه سال جاری دروازه دائمی آبادان وارد مدار خواهد شد و به ترتیب دروازه‌های ماهشهر، جاده امام صادق و جاده خرمشهر به ترتیب کار خود را آغاز خواهند کرد. در حال حاضر گیت‌های موقت گمرک فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.