کد مطلب: ۶۰۸۲۱۷

ترفندهای خرید تور ارزان ترکیه | کجارو راهنماییتان می‌کند

ترفندهای خرید تور ارزان ترکیه | کجارو راهنماییتان می‌کند

ترکیه یکی از مقاصد خارجی پرطرفدار در میان ایرانی‌ها است که امکان سفر ارزان به آن وجود دارد و در نتیجه هر گردشگری با هر میزان بودجه می‌تواند این سفر را تجربه کند.

ترکیه یکی از مقاصد خارجی پرطرفدار در میان ایرانی‌ها است که امکان سفر ارزان به آن وجود دارد و در نتیجه هر گردشگری با هر میزان بودجه می‌تواند این سفر را تجربه کند.

ترکیه به‌لطف فرهنگ غنی، غذاهای معروف، تاریخ گسترده، سواحل دیدنی و جاذبه‌های متعدد، هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. بی‌دلیل نیست که سفر به این کشور جذابیت زیادی بین ایرانی‌ها دارد. با این حال، گاهی اوقات قیمت تور ترکیه باعث می‌شود که بسیاری از گردشگران قید این سفر را بزنند.

راهکارهای متعددی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه را به این کشور خارجی تجربه کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به تعدادی از ترفندهای سفر کم‌هزینه به ترکیه اشاره کنیم.

هتل‌های ترکیه

با انتخاب محل اقامت، می‌توانید صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها داشته باشید. بی‌شک زمانی از سال که برای سفر انتخاب می‌کنید، نقش بسزایی در قیمت نهایی هتل خواهد داشت. ضمن اینکه قیمت هتل‌ها در شهرهای مختلف تفاوت دارد. به‌عنوان مثال، اقامت در هتل‌هایی که در بخش‌های جنوب شرقی ترکیه هستند، هزینه بیشتری روی دست شما می‌گذارند. اگر بودجه‌ کافی ندارید، باید انتظارات خود را از کیفیت محل اقامت کاهش دهید و به‌جای اقامت در هتل‌های پنج ستاره، به‌سراغ هاستل و هتل‌هایی با ستاره پایین‌تر بروید. در سفرهای کوتاه چند روزه که اکثر زمان خود را در بیرون هتل سپری می‌کنید، رزرو هاستل‌ بهترین گزینه پیش روی شما محسوب می‌شود.

در نظر داشته باشید که موقعیت مکانی هتل تاثیر زیادی در نحوه دسترسی به فرودگاه، مراکز خرید و جاهای دیدنی دارد. پس برای اینکه هزینه حمل‌ونقل و تردد در شهر را به حداقل برسانید، هتل خود را در نزدیکی مکان‌های توریستی انتخاب کنید. به‌عبارتی، با پیاده‌روی می‌توانید از جاذبه‌ها و مراکز خرید مختلف دیدنی کنید؛ بدون اینکه نیازی به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی باشد. در این صورت، شاید حتی اقامت در هتلی پنج ستاره برای شما ارزان‌تر از هتل سه ستاره تمام شود. با این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت که هرچه مسافت هتل با مرکز شهر بیشتر باشد، هزینه کمتری بابت رزرو هتل پرداخت می‌کنید؛ اما در مقابل باید هزینه بیشتری برای تردد در شهر بپردازید.

زمان سفر به ترکیه

IMG 20211219 121944

از آنجا که بهترین زمان سفر به ترکیه ماه‌های مارس تا مه (اسفند تا اردیبهشت) و سپتامبر تا اواخر نوامبر (شهریور تا اوایل ‌آذر) است، گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌کنند و از همین رو، هزینه‌ها بسیار بالا می‌رود. به‌طور کلی فصل بهار و پاییز را می‌توان اوج گردشگری ترکیه دانست.

اگر به‌دنبال راهکاری برای کاهش هزینه‌های سفر هستید، ماه‌های دیگر سال را برای زمان سفر خود انتخاب کنید. به این ترتیب، نه‌تنها می‌توانید از قیمت ارزان هتل‌ها و تورها نهایت استفاده را ببرید، گردشگر کمی در مناطق مختلف وجود دارد و بدون ازدحام جمعیت می‌توانید به گشت‌وگذار در شهر و تماشای جاهای دیدنی بپردازید. پس ماه‌های تابستان و زمستان برفی ترکیه را از دست ندهید.

رستوران‌های ترکیه

با انتخاب رستوران‌های ارزان می‌توانید به کاهش هزینه‌های تور استانبول کمک کنید. به‌طور کلی، رستوران‌های مناطق توریستی، هزینه گزافی برای سرو غذا می‌گیرند و از همین رو ترجیحا به رستوران‌های واقع در خیابان‌های پشتی مناطق توریستی بروید که غذاهای خوشمزه‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهند. پس اگر گشتی در کوچه‌پس‌کوچه‌های منطقه مورد نظرتان بزنید، حتما رستوران محلی خوب و ارزانی پیدا خواهید کرد.

جاهای دیدنی ترکیه

هریک از شهرهای ترکیه، جاذبه‌های زیادی برای تماشا دارند و بازدید از همه آن‌ها مستلزم صرف زمان و بودجه زیادی است. در نتیجه، برای استفاده بهینه از فرصت و کاهش هزینه‌ها باید فهرستی از جاهای دیدنی را تهیه کنید و مواردی که از نظر مسافت به یکدیگر نزدیک هستند، کنار بگذارید. با این کار می‌توانید پس از بازدید از یک جاذبه، بدون اتلاف وقت به‌سراغ جاذبه بعدی بروید و در مخارج رفت‌وآمد در شهر صرفه‌جویی کنید.

اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید و بازید از موزه‌های استانبول در برنامه‌تان قرار دارد، حتما اقدام به خرید کارت موزه استانبول کنید. با خرید این کارت دیگر نیازی به پرداخت هزینه ورودی یا ایستادن در صف بازدیدکننده‌ها نیست.

حمل و نقل عمومی ترکیه

حمل‌ونقل عمومی ترکیه شامل تاکسی، اتوبوس، مترو، دلموش و قایق‌های مسافربری می‌شود که از این میان اتوبوس و دلموش ارزان‌تر هستند. در سفر به استانبول می‌توانید با تهیه استانبول کارت، هزینه بسیار کمتری را برای حمل‌ونقل عمومی بپردازید.

پرواز چارتری به ترکیه

یکی از گزینه‌های عالی برای سفر ارزان، پروازهای چارتر هستند. این پروازها در مقایسه با پروازهای سیستمی، قیمت بلیط بسیار پایین‌تری دارند و در نتیجه به‌راحتی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. بی‌دلیل نیست که بلیط پروازهای چارتری جزو پرفروش‌ترین بلیط‌‌ها به حساب می‌آیند.

اگر در زمان مناسب اقدام به خرید بلیط چارتر کنید، قیمت خوبی نصیبتان می‌شود؛ زیرا در برخی روزها نظیر روزهای تعطیل در ترکیه،‌ قیمت بلیط‌ها با افزایش نرخ همراه است و در مقابل، در اوایل هفته یعنی روزهای دوشنبه، امکان خرید بلیط ارزان چارتر به‌راحتی وجود دارد. بسیاری از تورها از جمله تور آنتالیا و استانبول شامل این نوع بلیط می‌شوند که به کاهش قیمت آن‌ها می‌انجامد.

سفر با تور ترکیه

IMG 20211219 122010

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر با خودروی شخصی راهی ترکیه شوند، سفر ارزان‌تری نسبت به تور ترکیه یا تور استانبول خواهند داشت؛ اما این باور چندان درست نیست. در واقع، آژانس‌های مسافرتی که مجری تورهای ترکیه هستند، با عقد قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های ترکیه باعث می‌شوند تا هزینه‌ تورها و به‌تبع آن هزینه سفر کاهش یابد.

تفریحات ارزان در ترکیه

تورهای رایگان یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه‌ها به حساب می‌آیند؛ به‌عنوان مثال، در صورتی که مقصد سفرتان استانبول باشد، با استفاده از این تورها می‌توانید به‌همراه راهنمای مجرب به بازدید از جاهای دیدنی استانبول بروید؛ بدون اینکه نیازی به پرداخت پول داشته باشید. این تورها که به‌عنوان تورهای پیاده‌روی شناخته می‌شوند، طرفداران زیادی بین گردشگران دارند.

مراکز خرید ترکیه

گردشگران زیادی به قصد خرید راهی ترکیه می‌شوند تا از میان انواع لباس‌های زیبا و باکیفیت از برندهای متفاوت، لوازم‌خانگی و… دست به انتخاب بزنند. در این میان اطلاع از زمان حراجی‌ها کمک شایانی به شما می‌کند تا بهترین اجناس را با قیمت مناسب خریداری کنید. حراج قبل از کریسمس، حراج تابستانی (از حدود خرداد تا مرداد) و حراج ایام عید از بهترین زمان‌ها برای خرید ارزان و متعاقبا سفر مقرون‌به‌صرفه هستند. برخی مراکز خرید نیز کالاهای فوق‌العاده‌ای با قیمت خوب عرضه می‌کنند که بهتر است آن‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.