کد مطلب: ۲۷۵۴۵۰

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

ترمز رشد شاخص بورس کشیده می‌شود

ترمز رشد شاخص بورس کشیده می‌شود

نظرسنجی «تجارت‌نیوز» از بین جمعی از معامله‎‌گران و سهامداران نشان می‌دهد، شاخص بورس تا پایان هفته روندی خنثی همراه با نوسان‌های منفی در پیش می‎گیرد.

تجارت‌نیوز هر هفته دو پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام منتشر می‌کند.

یک گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و گزارشی دیگر شامل دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است. گزارش اول در اولین روز کاری هر هفته و گزارش دوم در دومین روز کاری هر هفته منتشر خواهد شد.

از نظر معامله‌گران بازار سرمایه، سهام مربوط به گروه‌های خودرویی و تک‌سهم‌ها در کنار برخی نمادهای حوزه پتروشیمی، چند روزی مورد اقبال بازار قرار می‌گیرند.

این تحلیلگران می‌گویند شاخص در اصلاح موج چهارم خود قرار دارد و احتمالا روند منفی کنونی تا پایان فصل مجامع ادامه خواهد داشت و از مرداد ماه امسال شاهد رشد دوباره بازار خواهیم بود.

عرضه اولیه پتروشیمی پارس که از هفته گذشته آغاز شده بود، این هفته نیز ادامه دارد و با توجه به جذب نقدینگی سنگین توسط این سهم و تقاضای سنگین خرید، به نظر می‌رسد عنوان بازیگر اصلی سهام بازار به این نماد تعلق بگیرد.

برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند، از سه‌شنبه جاری عرضه این سهم بیشتر شود و در چنین شرایطی انتظار می‌رود ارزش معاملات بالاتر از اوایل این هفته شود.

این تحلیلگران معتقدند، بازار تا اواخر هفته، از نظر ارزش معاملات روند متعادلی داشته باشد و هفته آینده ارزش معاملات بهبود یابد.

بیشتر معامله‌گرانی که در نظرسنجی این هفته « تجارت‌نیوز » مشارکت داشتند، معتقدند به دلیل اینکه بیشتر سهم‌ها تاکنون سود کافی داده‌اند و با توجه به اوضاع سیاسی، تنش‎های سوریه و یمن و وضعیت دلار و نفت، مثبت‌های بازار بیش از یکی دو روز دوام ندارند و با شیبی ملایم تا نیمه مرداد ماه روند کاهشی خواهند داشت.

از سوی دیگر، برداشت تحلیلگران از مواضع ترامپ این است که این مقام ارشد آمریکا از طریق فشار بر کل دنیا در حال باج‌گیری است. همین مساله و تاثیرش در موضع‌گیری‌های چین و روسیه در برابر ایران بازار سهام را نیز مانند سایر بخش‌ها تحت تاثیر قرار داده است.

از نگاه تحلیلگران بررسی قیمت کامودیتی‌ها نشان از ریزش 15 تا 20 درصدی دارد و به نظر می‌رسد زمینه برای کشیدن ترمز رشد شاخص فراهم شده باشد. بعد از افت به نسبت مناسب گروه‌های معدنی و فلزی که از هفته گذشته آغاز شده بود، از اواسط این هفته، به تدریج توجه بازار به این سهام جلب می‌شود و در کوتاه مدت، رشد مثبت در این گروه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

سایر نمادها مانند گروه خودرو، ساختمان و سیمان در نبود بزرگان بورس، طی حرکتی دوباره در ردیف مثبت‌های بازار قرار گرفته و با بازگشت به این موج رشد، گروه‎های معدنی و فلزی آرام می‎گیرند.

از نظر این کارشناسان، شاخص کل به احتمال زیاد تا 106 هزار واحد اصلاحی نوسان خواهد داشت و شاخص گروه ساختمان که شنبه این هفته، به خط حمایتی 638 واحدی خود واکنش مثبت نشان داد، همین روند را نیز طی این هفته ادامه خواهد داد.

در این نظرسنجی این افراد شرکت داشتند:
پرویز خالقی- محمد مسلمی- علی شهریاری- مجید مویدی- ابوالفضل ابراهیمی‌زاده- زهرا جباری- محمد حسینی- حسن امامی - عبدالمناف جلال‌پور- کاظم اسماعیلی- حامد حداد- پریسا کافی- سالار صفایی- ابراهیم سپیانی- مجید حق‌پرست- فرشاد طهماسبی- عباس مظاهری- جمشید فلاح- حسین عسگری- ابراهیم غلامی- احمد محمودی- پناه جعفری- لقمان یاوری.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.