کد مطلب: ۵۹۸۱۳۵

ترمز قیمت برنج کشیده شد/ برنج ایرانی چقدر ارزان شد؟

ترمز قیمت برنج کشیده شد/ برنج ایرانی چقدر ارزان شد؟

بر اساس مشاهدات میدانی قیمت انواع برنج به‌ویژه برنج خارجی با آزادشدن واردات این محصول کمی ارزان شده است به‌طوری که برنج‌های خارجی از ۱۲۵۰۰ تومان تا ۲۷۸۰۰ تومان و برنج‌های ایرانی از ۲۹۸۰۰ تا ۵۸۴۰۰ قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی حاکی از این است قیمت انواع برنج به‌ویژه برنج خارجی با آزاد شدن واردات این محصول کمی ارزان شده و برنج‌های مانده در گمرک در حال ورود به کشور است و زمینه عرضه در بازار را تقویت کرده است.

هر کیلوگرم از ارزان‌ترین برنج‌های خارجی موجود در بازار مربوط به برنج تایلندی با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان و گران‌ترین برنج خارجی نوع هندی با قیمت ۲۷۸۰۰ تومان است؛ برنج‌های پرمحصول و عطری ایرانی نیز از هرکیلوگرم ۲۹۸۰۰ تا ۵۸۴۰۰ قیمت‌گذاری شده است.

قیمت هر کیلوگرم برنج هندی فله ۱۹۳۰۰ تومان، پاکستانی ۲۷۸۰۰ تومان، صدری گیلان ۳۲۶۰۰ تومان، طارم خوش‌پخت ۳۹۸۰۰، طارم گیلان ۲۹۸۰۰ تومان و عنبربوی شوشتر ۳۸۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بنابر این گزارش قیمت هر کیلوگرم برنج صدری هاشمی ۵۵۸۰۰ تومان، آستانه ۵۸۴۰۰، طارم لنگرودی ۵۶۹۰۰ تومان، طارم محلی ۴۶۵۰۰ تومان، دودی هاشمی ۵۳۶۰۰ تومان، برنج قهوه‌ای ۴۵۳۸۰ تومان، طارم سرگل ۴۷۶۰۰ تومان، طارم هاشمی ۴۹۶۰۰ تومان، طارم استخوانی ۴۷۸۰۰ تومان، دم‌سیاه ۴۸ هزار تومان، طارم باب چلوکبابی ۴۲۸۵۰ تومان و طارم فریدونکنار ۴۸۶۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت مصوب هر کیلو برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف کارکنان دولت توزیع می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیچاره ملت ایران

    • محمد

      چرت نگو

  • ناشناس

    خدا کنه یک روزی خبر بزنید ترمز قیمت خودرو کشیده شد .

    • ناشناس

      الهی آمین

  • ناشناس

    الان کجاش ترمز داشت تازه نسبت به هفته پیش گرانترش کردن

  • ناشناس

    خخخخخخخخ.واقعا ترمز خودرو کی باید بکشه

  • ناشناس

    بیچاره این ملت سرگردان

  • ناشناس

    کدوم ترمزلرنج ایرانی زیر۳۲تومن نیست هندی های خوب هم ۳۰تومن اشغال میارن بنام جی تی سی ۱۸۵حیوان هم نمیخوره باحقوق ۵و۶و۷و۸و۹و۱۰تومن هم نمیتونی بخری برنج کیسه ای ۵۰تومن ایرانی رسیده به ۶۰۰تومن حقوق چقدراضاف شده عمواگه قیمتشون نصف هم بشه مردم نمیتونن بخرن

    • ناشناس

      من کشاورز نیستم. ولی خوب قیمت همه چیز بالاست و خیلی اقلام دیگه خیلی بیشتر از برنج و گندم و … رشد قیمت داشته. فقط امیدوارم حجم زیادی از پول خرید برنج و بقیه محصولات به کشاورزها برسه، تا کشاورزها هم باید بتونن تو این وضعیت مملکت زنده بمونن و زندگی کنن.

  • ناشناس

    چرا برنج های خوب کشورهای، امریکا،اروگویه،هندی،تایلند،پاکستان،و….را وارد ایران نمی کنند؟ تاجرهای ایران برنج های اشقال این کشورها راوارد می کنن زائقه ایرانی ها هم با این گرانی برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی هم عوض شده!

  • ناشناس

    ⁩اغلب برنج‌های هندی و پاکستانی که امروزه با نام باسماتی در ایران به فروش می‌رسند، مصنوعی و مملو از مواد ناسالم هستند که می‌توانند سلامت خانواده‌ها را به خطر بیندازند. بنابراین توصیه ما این است که اگر به کیفیت و مرغوبیت برنج خود اهمیت می‌دهید از محصولات معتبر ایرانی مانند برنج طارم، هاشمی، علی کاظمی و سایر موارد مشابه استفاده کنید.

  • ناشناس

    آخه من نمی‌دونم چه اصراریه که حتمن خبر دروغ تحویل مردم بدید کجا ترمز قیمت برنج کشیده شده ؟کجا ارزون شده به ماهم بگید بریم بخریم من همین امروز کیلویی ۶۰تومن خریدم اونجا گفتم آخه میگن ترمزش کشیده شده گفت آقا اینخبرانیست هرکی گفته ……..