کد مطلب: ۷۶۵۳۲

ترکیه در ایران دفتر تجارت خارجی راه‌اندازی می‌کند

رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، از تصمیم برای افزایش فهرست تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه به ۲۰۰ قلم کالا و افزایش ۳۰ میلیارد دلاری روابط تجاری بین دو کشور خبر دادند.پ وزیر ارتباطات ایران، امروز با وزیر اقتصاد ترکیه دیدار کرد. دیدار رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به منظور پیگیری

رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، از تصمیم برای افزایش فهرست تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه به ۲۰۰ قلم کالا و افزایش ۳۰ میلیارد دلاری روابط تجاری بین دو کشور خبر دادند.پ
وزیر ارتباطات ایران، امروز با وزیر اقتصاد ترکیه دیدار کرد.
دیدار رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به منظور پیگیری توافقات اخیر رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ترکیه انجام شد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات در این دیدار از تصویب 25 توافقنامه در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه خبر داد و رویکرد دو کشور در همکاری دوجانبه را مثبت ارزیابی کرد.
وی از هدفگذاری برای افزایش 30 میلیارد دلاری حجم روابط دو کشور خبر داد و گفت: با توافق جدید، اقلام فهرست تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه به 200 کالا افزایش خواهد یافت که این تصمیم تا پیش از پایان سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد.
به گفته وی، در مذاکرات اخیر، همکاری در زمینه گمرک، همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و گردشگری صحبت شد.
وزیر ارتباطات همچنین از اینکه مردم و دولت ترکیه هوشمندانه در مقابل کودتا مقاومت کردند و پیروز شدند ابراز خرسندی کرد.
در این دیدار نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه به دعوت نخست‌وزیر این کشور از اسحاق جهانگیری اشاره کرد.
دفتر تجارت خارجی ترکیه در ایران راه‌اندازی می‌شود
وی از راه‌اندازی دفتر تجارت خارجی ترکیه در ایران خبر داد و گفت: قرار است دفاتر تجارت خارجی ترکیه در 13 کشور راه‌اندازی شوند که اولین آنها در تهران تأسیس خواهد شد.
وی گفت: به دلیل حمله خائنانه کودتاچیان، زمان‌بندی برخی سفرهای مسئولان ترکیه به ایران جابجا شد که امیدواریم تأخیر در همکاری‌ها به سرعت جبران شود.
این مقام مسئول ترکیه‌ای بر افزایش حجم روابط تجاری بین ایران و ترکیه تا 30 میلیارد دلار تأکید کرد و توضیح داد: در سال‌های 2015 و 2016 حجم تجارت ایران و ترکیه کاهش یافته، اما در همین سال‌ها حجم تجارت میان ایران و ترکیه به دلیل موافقتنامه تجارت ترجیحی که از ژانویه 2015 امضا شد، در بخش صادرات کالاهای ایرانی 45 درصد و در بخش صادرات کالاهای ترکیه‌ای 34 درصد افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.