کد مطلب: ۶۰۱۷۳۵

تزریق دُز سوم کرونا برای افراد بالای ١٨ سال با موافقت کمیته علمی ستاد

تزریق دُز سوم کرونا برای افراد بالای ١٨ سال با موافقت کمیته علمی ستاد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا از موافقت این کمیته با تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بیشتر از ۱۸ سال در کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمیدرضا جماعتی افزود: تمامی اعضای کمیته علمی کشوری کرونا در جلسه امروز خود بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالاتر از ۱۸ سال در کشور تاکید کردند و چگونگی انجام و زمان بندی این کار توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر این وزارتخانه، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز در پنجاه و یکمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور و لزوم تصمیم گیری سریع در مورد تزریق دُز اضافه و یادآور واکسن کرونا بحث و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی از واریانت اُمیکرون در کشورهای مختلف شناسایی شده و به دلیل سرایت بالای این نوع جهش، نگرانی‌هایی وجود دارد. در مطالعات مختلف نشان داده شده که در کشورهای آفریقایی، میزان واکسیناسیون خیلی پایین و کمتر از ۴۰ درصد بوده، این جهش در کرونا رخ داده است. البته جهش‌های متعددی در کرونا ایجاد شده و شاید بیش از ۵۰ نوع جهش ایجاد و باعث به وجود آمدن جهش اُمیکرون شده باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با واریانت‌های جدید ویروس از جمله اُمیکرون، واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت در مبادی مرزی به ویژه کشورهایی است که با کشورهای آفریقایی رفت و آمد و داد و ستد دارند. در حال حاضر برخی کشورهای اروپایی، محدودیت‌هایی را در مرزهای خود ایجاد کرده اند و این موارد در کمیته علمی بررسی و بر افزایش پوشش واکسیناسیون، لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز اضافه یا یادآور تاکید شد.

جماعتی یادآور شد: تا کنون حدود ۸۵ درصد از جمعیت هدف برای واکسیناسیون، دُز اول و حدود ۷۰ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. افرادی که واکسن نمی‌زنند باعث افزایش ویروس در گردش در جامعه می‌شوند و موج اپیدمی‌ها، پاندمی‌ها و موج‌های کرونا از افراد غیرواکسینه ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعاتی که در دنیا و ایران انجام شده نشان داد افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، نسبت به واکسن نزده‌ها، خیلی ایمن‌تر بوده‌اند و میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر غیرواکسینه‌ها خیلی بیشتر از افرادی بوده که واکسن تزریق کرده‌اند. بنابراین توصیه می‌شود که حتما، واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود. مطالعات هم نشان داده‌اند که تزریق واکسن کرونا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین روش‌های کاهش بستری در بیمارستان و مرگ و میر بیماران کرونایی است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگاه اجرایی این ستاد می‌توانند در خصوص افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، تصمیم گیری و محدودیت‌هایی را اعمال کنند، چون این افراد می‌توانند منشا ایجاد موج‌های بیماری در کشور شوند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کسانی که واکسن نمیزنند خودشان و دیگران را در معرض خطر قرار میدهند، اگر نمیتوانید آنها را قانع کنید که مثل همه واکسن بزنند لااقل محدودیتهایی برایشان در نظر بگیرید. هزینه نادانی ایشان را دیگران نباید پرداخت کنند.

  • ناشناس

    واکسن زدن وظیفه شرعی حقوقی انسانی ومدنی هر تک تک مردم ایران است.
    واکسن بزنید سریع دیگه حال حوصله قرنیه جدید نداریم. بااین ویروس جدید.