کد مطلب: ۵۳۹۶۷۴

آغاز تزریق عمومی واکسن ایران برکت به داوطلبان، از ۲۴ اردیبهشت

آغاز تزریق عمومی واکسن ایران برکت به داوطلبان، از ۲۴ اردیبهشت

مدیر اجرایی طرح واکسن «کُوو ایران برکت» گفت: تزریق عمومی این واکسن ایرانی، به داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدرضا مظهری گفت: افتتاح نمادین فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران برکت، پنجم اردیبهشت ماه در هتل ارم انجام شد و طی این مدت مقدمات و بسترهای لازم برای تزریق واکسن به تعداد زیادی از داوطلبان این مرحله سوم تست انسانی فراهم شده است.

وی افزود: روند آماده‌سازی شامل اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام، غربالگری، نوبت‌دهی، انجام خدمات پاراکلینیکی و پزشکی و تزریق است که این مراحل انجام شده و از ۲۴ اردیبهشت ماه تزریق واکسن به داوطلبان مرحله سوم تست انسانی آغاز می‌شود.

مظهری با اشاره به اینکه تزریق واکسن به این افراد طی برنامه‌ریزی مشخصی در سوله‌ها انجام شود، گفت: پنج سوله در تهران و یک سوله در کرج انتخاب و تجهیز شدند تا بتوان در اسرع وقت تزریق واکسن به داوطلبان انجام گیرد.

۱۲ هزار داوطلب مرحله سوم

وی تعداد داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از مجموعه ۲۰ هزار داوطلبی که وارد مرحله سوم مطالعات بالینی می‌شوند، حدود ۱۲ هزار نفر مربوط به شهرهای تهران و کرج و بقیه هم مربوط به ۴ شهر دیگر هستند.

مظهری با اشاره به اینکه فاز سوم تست انسانی واکسن در ۶ شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و بوشهر انجام می‌شود، ادامه داد: فازهای اول و دوم تست انسانی این واکسن در تهران انجام شد و فاز سوم در این شش شهر انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.