کد مطلب: ۵۲۹۰۹۳

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورس:

اثرات تزریق نقدینگی به بورس / بازار سهام چه خواهد شد؟

اثرات تزریق نقدینگی به بورس / بازار سهام چه خواهد شد؟

تزریق نقدینگی به بازار سهام تصویب شد و اثرات مثبتی را برای روند معاملات در جریان سه‌شنبه داشت. روند مثبت ادامه خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته در نشست آنلاین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی تصویب شد.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به این نکته اشاره کرد که بازار سرمایه در جریان معاملات دیروز (دوشنبه) فارغ از سیگنال‌های بیرونی برخی از تحرکات را ثبت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تصویب تزریق نقدینگی در جلسه دیروز توضیح داد: بازار در جریان معاملات امروز یک واکنش مثبتی را نشان داد. این واکنش در نمادهای شاخص‌ساز بیش‌تر دیده شد و درگیر صف‌های خرید شدند. حقوقی‌ها در چند وقت اخیر با فروش سهام روبه‌رو بودند، اما امروز تشکیل صف خرید دادند.

الیاس کردی معتقد است: اگر قرار است بازار با توجه به تزریق این نقدینگی روند مثبتی را طی کند، باید این نکته را در نظر گرفت که تنها عدد شاخص اهمیت ندارد. زمانی که فقط عدد شاخص مهم باشد، تنها به شاخص‌سازها توجه می‌شود. اگر کل بازار مهم باشد، باید یک نگاه وسیع‌تری به نمادها داشته باشیم که با این نگاه متوجه درگیری تعداد زیادی از نمادهای قفل در صف فروش می‌شویم.

او در ادامه برای موثر بودن تزریق نقدینگی توضیح داد: باید به دو نکته توجه کرد. اقداماتی انجام شود که سیگنال‌های بهتر و عمیق‌تری به بازار داده شود. اگر با یک برنامه‌ریزی درست اخباری که بصورت پراکنده منتشر می‌شود را با جمع‌آوری ابزارها و قوانینی که برای بورس گرفته می‌شود، تاثیرات خوبی برای بازار داشته باشد.

پیام الیاس کردی در پایان گفت: این نکته که برای بهبود شرایط بازار تلاش می‌کند، قابل تامل است. امیدواریم که این تدابیر برای بهبود شرایط بازار ادامه‌دار باشد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    با این حجم فروش حقوقی ها
    فقط یک جوی ایجاد شد برای پر شدن جیب موج سوارها ( حقوقی ها) برای نوسان گرفتن
    واقعا جای تاسف دارد

  • ناشناس

    هر بیسوادی می فهمه که این حمایت نیست که چهار تا نماد شاخص صف خرید بشه فقط دلالی است به نفع دولت اکثر نمادها در صف فروش قفل بدون حمایت ذره ای حقوقی

  • ناشناس

    بعد حدود یک ماه یک روز سبز شد حالا همه جو میگیرتشون میگن قله پس میگیره یا از اینجور حرفا
    هر وقت شاخص تونست 1350 رد کنه تازه میتونیم امیدوار باشیم تا 1450 بالابره
    و اطمینان داشته باشین حالا حالاها ضرری که کردیم جبران نخواهد شد
    چون نقدینگی تو بازار نیست الانم حقوقی ها دارن به هم نون قرض میدن و دام پهن میکنن
    لطفا گول نخورین و خرید یا فروش انجام ندین

  • ناشناس

    شاخص به محدوده ی حمایتی رسیده فردا دوباره منفی میشن نگی نگفتی آخر وقت منفی میشه

  • ناشناس

    حقیقیهای محترم،لطفا فریب نخورید

  • ناشناس

    این دقیقا یک شایعه بیش نیست همین نمادهای اصلی و شاخص سازو نگاه کنید ببینید حقوقی چه حمایتی کرده!!! دوسه نمونشو من میگم تا دروغگو بودنشون کاملا مشخص بشه!! حقوقی فولاد 82 ملیون فروخته فقط 13میلیون خرید فملی10ملیون فروخته در مقابل فقط 2ملیون سهم شستا30ملیون فروخته 11میلیون خریده شپنا 23 میلون فروش 6میلیون خرید!!!!! معنی حمایت هم فهمیدم بهتون قول میدم به زودی بازار منفی میشه باز وقتی مردم به وعده دروغ و تو خالی ورود نقدینگی به بازار رو فهمیدن!!

    • ناشناس

      پس از 48 ساعت یعنی ازشنبه حما یت صورت میگیره اکه شنبه بیشتر نماد های در قفل فروش آزاد نشد حق با شماست و اون وقت معنی حمایتشون برای همه روخواهد شد

  • فیروزنیا

    دوستان از فروردین سال ۹۹ تا فروردین سال ۴۰۰ یعنی تا همکنون و در ظرف مدت ۱ سال آنهم با روند ۸ ماههء نزولی شاخص از عدد ۵۰۰ شده عدد ۱۳۰۰
    این یعنی ~ ۱۵۰ % افزایش ارزش دارائی یا به اصطلاح عامیانه (سود) .
    معلومه فازتون چیه ؟ چه میخواهید ؟ سیر نمی شوید چرا ؟
    کدام بازار چنین رشدی داشته که شما اینقدر در تب و تاب هستید ؟
    سهامدارانی که ضرر کردند باید فرض کنند که پولشان را در بانک و یکساله سپرده گذاری کرده اند آنهم ۱۶ درصد بدون اذن برداشت .
    افرادی که امروز می آیند و همین فردا قصد رفتن دارند ( عجولان) ویروسهای مهلک بازارند .
    این افراد عجول در نهایت فقط خودشان متضرر خواهند شد .
    بازار و سهامداران حرفه ای این افراد را بالاخره خواهد بلعید و در نهایت مثل تفاله دفع خواهد کرد .
    برای این امر هم سهامداران واقعی وقت می گذارد و به شکار سهام این چنین ویروسهائی اقدام می کنند.
    به عنوان مثال اکنون ۸ ماه است که در حال شکار این ویروسهای تازه وارد با مدل ۹۹ هستند .
    این مطلب را برای آگاهی افرادی که با دید بلند مدت در سال ۹۹ وارد بورس شدند بیان نمودم تا مبادا با این رفتار بازار ، که بی اطلاع و ناوارد به آن هستند نا امیدی عارضشان نشده و فریب جو حاکم فعلی را نخورند و دلسرد از بازار نشوند.
    در بازار سرمایه باید دید بلند مدت داشت تا پیروز میدان گشت.
    بهترین روش کم کردن زیان هم کم کردن قیمت سر به سر و اقدام به خرید در قیمتهای پائین تر از قیمت خرید قبلی خود است ( کم کردن میانگین )
    این یک فرصت استثنائی است که همیشه به این راحتی حصول نمی گردد.
    رودخانه همیشه با خودش کنده نمی آورد . تا تنور داغ است باید چسباند .
    صلاح مملکت خویش خسروان دانند ، از ما گفتن بود .
    لطفا” ثبت نظر فراموش نشود.
    یا حق

    • م.ک

      سلام:جناب فیروزنیاقبلاچندموردازتحلیل های شماراخوندم.واقعا حرف دل خیلی ازماهارامیزدی.وایضادرهمین متن.فرمایشاتت درستست.اما .ایکاش.ازبعضی ازکلمات استفاده نمیکردی.منتظرتحلیلهای خوب شماهستم.محمودکریمی

  • سلطان

    اقا/خانم فیروز نیا با عرض سلام واحترام. نظر جنابعالی قابل قبول ودرسته اما بدلایل زیر منفی زدم. 1.فروشندگان از همه طیف بودند حقوقی، حقیقی، با تجربه ودر اخر ورودیهای بقول شما99. 2.شاید کل پرتفوی تازه واردها به اندازه دو ویاسه حقوقی نباشد حقوقی میلیونی میفروشه وتازه وارد نهایتا چند هزارواز جهت نیاز ویاترس ازضرر بیشتر. 3.میشد بجای بعضی کلمات الفاظ مناسب تری برای همنوع خود استفاده کرد. با احترام

  • ناشناس

    درود : در مورد عزیزی که سهامداران را زیاده خواه دانسته و به اصطلاح و با آمار خودش از فروردین 99 تا 24 فروردین 1400 که البته طی این مدت دقیقاً 8 ماه بازار ریزش و اصلاح سنگین داشته . ایشان بازار سرمایه را دارای بازدهی 150% سود به حساب آورده اند.
    قابل توجه این بزرگوار : شما چه سهامی را خریداری کرده اید که طی این مدت به شما 150 درصد سود داده؟ البته هیچ می دانید افرادی که با فراخوان دولت و تبلیغات گسترده صدا و سیما در بهار 99 وارد این بازار شده اند در حال حاضر بیش از 50% از سرمایه اولیه خود را از دست داده اند ؟ . پس لطفاً آماری که ارایه می دهید مستند و دقیق باشد . و بدانید که الزاماً صعود و نزول شاخص کل روی تمام سهام اثر 100% مستقیم ندارد و مردم را بعد از این همه زیان آنهم از مردادماه 99 تا کنون زیاده خواه به حساب نیاورید.

  • رامین

    خمحرکه را دریابید از ماگفتن بود اگر میخواهید ضررهاتون جبران بشه