کد مطلب: ۴۴۶۸۵۸

واعظي خطاب به شورای عالی بورس:

هر چه سریع‌تر روند آزادسازی سهام عدالت را انجام دهید

هر چه سریع‌تر روند آزادسازی سهام عدالت را انجام دهید

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به تصمیم مقام معظم رهبری برای آزادسازی سهام عدالت گفت: از حالا به بعد وظیفه شورای عالی بورس و سازمان بورس این است که هر چه سریع‌تر روند آزادسازی آن‌ را انجام دهد تا مردمی که چه آنهایی که می‌خواهند سهام عدالت خود را نگه دارند و چه آنهایی که می‌خواهند جابه‌جا کنند و چه آنهایی که می‌خواهند بفروشند، تکلیف آنها مشخص شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دولت در رابطه با آزادسازی سهام عدالت اظهار داشت: موافقت رهبر معظم انقلاب درخصوص سهام عدالت، برای آن دسته از مردمی که در مشکلات کرونا، خسارت بیشتری دیدند یا توان اندوخته زیادی نداشتند، کمک خیلی بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته یک روز سرمایه، روزی طلا و یک روز ارز افزایش می‌یافت و مردم ضررهای زیادی هم در یک مقاطعی متحمل می‌شدند ولی امروز کاری که در بورس می‌شود و به شدت هم مورد حمایت دولت هست اطمینانی خاطری به مردم داده که این بازار، بازاری باشد که از یک طرف مردم سود ببرند و از طرف دیگر کارآفرینان و صاحبان سرمایه بتوانند بخشی از بنگاه‌های خود را در اختیار مردم بگذارند و در کنار آن کشور را توسعه دهند و سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و این مورد حمایت جدی دولت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهوری همواره به دستگاه‌های دولتی تاکید داشتند که اموال مازاد، بنگاه‌ها و شرکت‌های خود را در اختیار بورس قرار دهند که مردم بتوانند مشارکت داشته باشند و امروز شاهدیم بخش خصوصی هم رغبت خوبی پیدا کرده که شرکت‌ها و بنگاه‌های خود را در بورس عرضه کند و پس این روند ادامه دارد.

واعظی با بیان اینکه تصمیم و ابلاغی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته داشتند هم برای بورس و هم برای مردم تحول جدیدی هست، گفت: ابتدا باید از طرف دولت و از طرف همه از رهبر معظم انقلاب تشکر کنم که در این ماه مبارک هدیه بسیار خوبی را به حدود ۵۰ میلیون نفر از صاحبان سهام عدالت دادند و از حالا به بعد وظیفه شورای عالی بورس و سازمان بورس این است که هر چه سریع‌تر روند آزادسازی آن‌ را انجام دهد تا مردمی که چه آنهایی که می‌خواهند سهام عدالت خود را نگه دارند و چه آنهایی که می‌خواهند جابه‌جا کنند و چه آنهایی که می‌خواهند بفروشند، تکلیف آنها مشخص شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دغدغه‌های موجود درباره از سرگیری فعالیت مشاغل با ریسک پایین و افزایش شلوغی‌ها اظهارداشت: شلوغی‌ها در دو بخش است و آن چیزی که خیلی به چشم می‌آید بحث ترافیک است؛ دلیل آن هم این است که در ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم طرح ترافیک را در شهر تهران رعایت کنیم عملا معنی آن این است که ازدحام در حمل و نقل عمومی مثل مترو یا اتوبوس شهری زیاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل اعلام کردیم که ترافیک را قبول کنیم ولی مردم از اتومبیل شخصی خودشان استفاده کنند برای اینکه برای امنیت جانی آنها بهتر است چرا که اگر در داخل اتومبیل خودتان باشید به نوعی فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

واعظی خاطرنشان کرد: اینکه کسب و کارهای کم ریسک یا با ریسک متوسط می‌توانند کارشان را ادامه دهند به این معنا نیست که خطر فراگیری و گسترش ویروس کرونا از بین رفته است، حتما باید همه اینها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود بنابراین همه مسئولان از شخص رئیس‌جمهور و وزیر محترم بهداشت و دیگران همواره تاکید کردند که مردم عزیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در خانه بمانیم جزو شعارهای جدی است و باید رعایت کرد، گفت: از مردم عزیزمان خواهش می‌کنم که در این شرایط بسیار سختی که همه دنیا با آن مواجه هستند موارد و توصیه‌ها را رعایت کنیم و البته مردم در این زمینه افتخار آفریدند. درست است که کادر درمانی، وزارت بهداشت، پزشکان و پرستاران عزیز شبانه روز در دو ماه گذشته فعالیت کردند که تا آنجا که می‌توانند به مردم خدمت کنند ولی اگر همراهی مردم و مراقبت مردم نبود امروز در این وضعیت نبودیم.

واعظی گفت: کشورهای مختلفی مانند ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و کشورهایی که تا دیروز فکر می‌کردیم از نظر پزشکی و تعداد تخت‌های بیمارستانی قابل مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر نیستند به دلیل اینکه یک مقدار مغرور شدند و ابتدا فکر کردند که با توجه به اینکه یک سیستم بهداشتی دارند مشکلی نخواهند داشت اما تعداد کسانی که در این کشورها به این بیماری مبتلا شدند و کسانی که فوت شدند، خیلی زیاد است و در مقایسه با آنان آمار و عملکرد ما قابل قبول هست به نحوی که رسانه‌های مختلف و رهبران برخی از کشورها و از همه مهم‌تر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه‌ای که اخیرا برای وزیر بهداشت فرستاده از ابتکاراتی که در ایران انجام شده، قدردانی کرده است.
رییس دفتر رییس جمهور افزود: با تداوم همراهی مردم و مراقبت‌هایی که انجام شده باید این وضعیت را تا آخر حفظ و بهبود ببخشیم و تصمیم اتخاذ شده در تقسیم بندی کشور به سه دسته شهرهای سفید، شهرهای زرد و شهرهای قرمز در همین راستا می باشد.

دولت در ۱۲۷ شهر منطقه سفید برای برگزاری مراسم شب‌های احیا محدودیتی اعمال نکرده است

واعظی در پاسخ به سوالی درباره برنامه ها و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به بازگشایی اماکن مقدس و مساجد اظهارداشت: مساله عبادت در طول سال به ویژه در ماهی که ماه عبادت و میهمانی خداوند است، از اهمیت زیادی برخوردار است و همه به حضور در مراسم و برگزاری عبادات در این ماه بصورت جمعی عادت کرده ایم ولی بدون شک حفظ جان واجب است و اینگونه عبادت‌هایی که توصیه شده که ما می‌توانیم فردی هم انجام دهیم جمعی آن مستحب است. بر این اساس فکر می‌کنم که دولت بین دو ثواب گیر کرده و انتخاب هم برایش بسیار سخت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اظهار داشت: دولت در ۱۲۷ شهر که شرایط سفید اعلام شده، برای برگزاری مراسم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، هیچ محدودیتی اعمال نکرده است. وزارت بهداشت هم تلاش می‌کند که بررسی مجدد کند که تا شب‌های احیا چطور می‌توانیم شهرهای زرد را به سفید تبدیل کنیم ولی نظر قطعی وزارت بهداشت تا امروز این است که اگر شهرهایی قرمز ماندند قطعا نباید این مراسم در آن شهرها برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.