خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۳۷۹۵

وام‌های بانکی صرف چه بخش‌هایی شده است؟

وام‌های بانکی صرف چه بخش‌هایی شده است؟

538 هزار میلیارد تومان از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان دی ماه امسال به بخش‌های مختلف اقتصاد تسهیلات بانکی داده شده است. در طی این بازه زمانی نزدیک به 59 درصد تسهیلات به سرمایه در گردش اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجم کل تسهیلات اعطایی به بخش‌های مختلف اقتصادی از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان دی ماه امسال معادل 538 هزار میلیارد تومان است.

طبق آمارهای بانک مرکزی تامین سرمایه در گردش بیشترین سهم را در هدف تسهیلات به خود اختصاص داده است. این بخش 316 هزار میلیارد تومان معادل 58.8 درصد از حجم کل تسهیلات را طی 10 ماهه نخست سال 1397 از آن خود کرده است.

این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد معادل 28 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

در بخش صنعت و معدن بیشترین سهم از آن سرمایه در گردش است. از 153 هزار میلیارد تومان تسهیلات بخش صنعت و معدن نزدیک به 79 درصد تسهلات این بخش معادل 121 هزار میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

در بخش ساختمان و مسکن 20 هزار میلیارد تومان معادل 43 درصد از حجم کل تسهیلات اختصاص یافته به این بخش، به هدف خرید مسکن داده شده است.

اهمیت وجود سرمایه در گردش در اقتصاد به اندازه‌ای است که به جز بخش ساختمان و مسکن در مابقی بخش‌ها از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی و خدمات بیشترین سهم از آن سرمایه در گردش است.

تسهیلات بانکی صرف چه بخش‌هایی شده است؟

تامین سرمایه در گردش بیشترین سهم را در هدف تسهیلات به بخش‌های اقتصادی به خود اختصاص داده است.

آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که بیشترین مقدار پرداختی برای هر فقره وام با میانگین پرداختی هر فقره 6.2 میلیارد به بخش صنعت و معدن تعلق دارد. در این بخش 246 هزار و 648 فقره وام پرداخت شده است.

در این آمارها بیشترین وام با مبلغ 219 هزار میلیارد تومان به بخش خدمات اختصاص یافته، این مقدار 41 درصد کل حجم تسهیلات بانکی در 10 ماهه نخست سال جاری است.

کمترین مقدار (بعد از بخش‌های متفرقه که مقدار آن 357 میلیارد تومان است) به بخش کشاورزی اختصاص داده شده؛ این رقم 42 هزار میلیارد تومان معادل 8 درصد حجم کل تسهیلات ده‌ماهه است است.

تسهیلات بانکی صرف چه بخش‌هایی شده است؟

بیشترین سهم تسهیلات در بخش‌های اقتصادی با 41 درصد به بخش خدمات اختصاص یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.