کد مطلب: ۳۰۲۸۸۵

تسهیلات جدید گمرکی برای واردات فلزات گرانبها

تسهیلات جدید گمرکی برای واردات فلزات گرانبها

گمرک ایران از تسهیلات جدید برای واردات شمش طلای استاندارد و فلزات گرانبها خبر داد.

با هدف ارائه تسهیلات جدید در واردات شمش استاندارد فلزات گرانبها دریافت­­ مجوز از بانک مرکزی برای واردات انواع شمش فلزات گرانبها حذف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنابراین گزارش؛ بر اساس ابلاغیه جدید به گمرکات کشور،​ دریافت ­مجوز بانک مرکزی جهت ثبت سفارش شمش استاندارد فلزات گرانبها طبق ردیف تعرفه های 71081200 و 71069100 و 71101100 حذف شده و واردات این کالاها بدون نیاز به مجوز بانک مرکزی امکان پذیر است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین در روزهای اخیر اعلام کرد: ورود ارز،­ طلا و طلای خام به کشور بدون محدودیت امکان پذیر است.

براساس بخشنامه ای که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و بنابراین درخصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است.

واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با دریافت مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.

براساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیئت ­وزیران رسیده است،­­ واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی‌ها و اشخاص با رعایت تشریفات گمرکی مجاز و واردات طلای خام از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.