کد مطلب: ۲۰۵۰۸۱

تشدید نوسان در بورس‌های آسیا

تشدید نوسان در بورس‌های آسیا

بازارهای ژاپن در آخرین ساعات معاملاتی با افزایش شدید قیمت ین روبرو شدند که این روند، موجب ایجاد موج نوسانی در شاخص‌های معاملاتی این کشور شد.

در حالی‌که سرمایه گذاران امروز در انتظار اخبار آمریکا درخصوص شاخص مصرف‌کننده و گزارش نرخ تورم هستند، در بازارهای آسیا افزایش قیمت ین، موجب شد شاخص بورس ژاپن افت نسبی را به ثبت برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش، افزایش قیمت اوراق قرضه ژاپن و رشد نرخ طلا در بازار این کشور به عنوان یک پشتوانه امن سرمایه‌گذاری موجب افت شدید شاخص تاپیکس در ژاپن شد و این متغیر را به چهارمین ماه نزولی کشاند.

رشد شاخص آسیا پاسفیک

در این بین، شاخص آتی اس اند پی با افزایش همراه شد در حالی که شاخص آسیا پاسفیک نیز روند صعودی به خود گرفت.

شاخص سهام در بازار هنگ کنگ و سئول روند مثبت را به ثبت رساند درحالی‌که نوسان در شاخص شانگهای چین یک هفته قبل از تعطیلات سال نو به چشم می‌خورد.

همچنین در حالی که بازار ژاپن در حال ترمیم سرمایه از دست رفته بازار خود در هفته گذشته است اما شاخص‌های این کشور نسبت به ماه ژانویه ۱۱ درصد زیر قیمت معامله می‌شوند.

انتشار نرخ مصرف کننده در آمریکا طی ساعات کاری امروز می‌تواند برای بازارها خط مشی جدید ایجاد کند. درحالی‌که رییس جدید فدرال رزور آمریکا، جرمی پاول، پیشنهاد داده که نرخ بهره می تواند به صورت پلکانی افزایش یابد.

این گزارش می‌افزاید: بانک مرکزی تایلند نرخ بهره را در این کشور در محدوده ۱.۵ درصدی نگاه داشت. از سوی دیگر، نرخ تورم در این کشور زیر نرخ هدف است.

سال نوی چینی از فردا آغاز می‌شود و بسیاری از بازارهای آسیایی در تعطیلات خواهند بود. به نظر می‌رسد شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا که امروز منتشر می‌شود در یک میانگین نسبی در ماه ژانویه باشد. نرخ فروش استقراضی در این کشور نیز امروز منتشر خواهد شد.

کاهش شاخص تاپیکس

اما در بازارهای آسیایی شاخص تاپیکس با افت ۰.۸ درصدی رو به رو شد و نیکی ژاپن ۰.۴ درصد منفی شد.

اس اند پی استرالیا ۰.۳ درصد کاهش داشت و شاخص کاسپی کره جنوبی با افزایش یک درصدی معاملات را خاتمه داد. شاخص بورس هنگ کنگ با افزایش ۱.۳ درصدی مواجه شد در حالی که شاخص شانگهای چین تنها ۰.۳ درصد مثبت شد.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.