کد مطلب: ۷۱۶۹۹۱

تشکیل کارگروه فولاد و سیمان برای تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی

تشکیل کارگروه فولاد و سیمان برای تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد و سیمان برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد و سیمان در همراهی دو وزارتخانه راه و شهرسازی و صمت برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

فولادبان نوشت، محمدمهدی حیدری گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص رد و یا تایید الحاق اراضی به محدوده شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسائل مختلف از جمله مساله فرونشست زمین، گسل‌های فعال و سایر مخاطرات را مورد توجه و کار کارشناسی قرار می‌دهد و نظرات کارشناسی مرکز به شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌شود تا شورا در این خصوص اعلام‌نظر نهایی داشته باشد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دو مصالح ساختمانی پرکاربرد نهضت ملی مسکن را سیمان و فولاد عنوان کرد و توضیح داد: در خصوص تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن جلساتی با مدیرعامل ذوب آهن در همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نماینده وزارت صمت انجام شد و در کنار آن از این کارخانه بازدید به عمل آمد.

حیدری تصریح کرد: در زنجیره تامین مصالح و تنوع در ارائه محصولات فولادی ساختمانی مقرر شد تا کارگروهی فنی شکل بگیرد و ساز و کارها تعیین و مدیریت شود.

وی ادامه داد: در خصوص تامین مصالح ساختمانی سیمان، ترویج استفاده از سیمان آمیخته مدنظر است که بتواند جایگزین قسمتی از سیمان پرتلند شود تا هم موضوعات محیط‌زیستی و هم افزایش ظرفیت تولید و هم کاهش قیمت با کمک کارخانه‌های تولید و انجمن سیمان مدیریت شود. در این راستا، کارگروه ملی سیمان در هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در مرکز تحقیقات تشکیل می‌شود.

حیدری تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه آتی در همکاری وزارت راه و وزارت صمت کارگروه فولاد و سیمان برای تامین به موقع مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.