کد مطلب: ۵۰۲۲۰۷

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی تصویب شد:

تصمیم جدید برای واگذاری سهام دولتی

تصمیم جدید برای واگذاری سهام دولتی

هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه و در اجرای جزء (۲) بند (الف) ماده واحده قانون الزام دولت به پرداخت یارانه‌های کالاهای اساسی از طریق واگذاری باقی مانده سهام دولت در شرکت‌های پالایشی، صنعتی و بیمه‌ها و بانک‌ها، با واگذاری باقی مانده سهام دولت در تعدادی از شرکت‌های بورسی به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت موافقت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) مکلف گردید مجموعا معادل مبلغ ۴۳۵ هزار میلیارد ریال از باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی ایران، تولید تجهیزات سنگین - هپکو و ایران ترانسفو را به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت واگذار نماید.

همچنین انتقال گیرندگان مکلفند معادل ۱۴۵ هزار میلیارد ریال از بهای سهام مورد واگذاری را به نسبت میزان تعیین شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، به صورت اقساط طی چهار قسط مساوی (ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرف پرداخت به مشمولین شود.

لازم به ذکر است معادل ۲۹۰ هزار میلیارد ریال از سهام موضوع این تصویب‌نامه بابت تادیه بدهی دولت به بانک‌های فوق واگذار می‌گردد.

پرداخت کلیه کارمزد و هزینه‌های نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب‌نامه بر عهده انتقال گیرندگان خواهد بود و نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف می‌باشد.

اصلاح ۱۴۱ ردیف تعرفه‌ای از کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۹

دولت در راستای تکلیف مقرر در ماده (۴) قانون مقررات صادرات و واردات و بند (د) ماده (۱) قانون امور گمرکی، با اصلاح و تعیین (۱۴۱) ردیف تعرفه‌ای شامل کاهش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح ردیف تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۹ موافقت کرد.

کاهش دوره ممنوعیت ترانزیت بنزین، نفت گاز و هیدروکربورهای مشابه

هیات وزیران با توجه به توازن قیمت‌های صادرات دریایی و خشکی فرآورده‌های نفتی کشور در شرایط فعلی و عدم امکان سوءاستفاده در این زمینه، پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر کاهش دوره ممنوعیت عبور (ترانزیت) بنزین، نفت گاز و هیدروکربورهای مشابه از قلمروی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه از پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ را به تصویب رساند.

گفتنی است، محموله‌های موجود در بنادر و گمرکات جنوبی کشور نیز مشمول این تصویب‌نامه می‌باشند.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی را برای پیگیری طرح‌های مربوط تعیین کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس برنامه این بود کاش مقداری پالایشی میخریدیم

  • ناشناس

    وزیری که نتواند صندوق پالایش را که خودش گفت حداقل 30 درصد سود دارد نگه دارد به نظر شما می‌تواند مملکت را نگه دارد
    آهای نمایندگان مردم در مجلس شما مگر نماینده ما نیستید مگر شاهد نبودید که چند بار دوژپسند تبلیغ کرد سهام پالایش را مگر ندیدید که به جای یک ماه 3 ماه پول ما را بلوکه کردند مگر نمیبینید که به جای 30 درصد سود بابت آن تخفیف دروغ الان ما 20 درصد تو ضرریم
    خداوکیلی اگر این ظلم در حق مردم سوریه یا لبنان یا سودان و حتی آدیس آبابا شده بود شما ساکت مینشستید
    بابا شما برای گرفتن حق ما اونجا هستید دست دولت را از جیب مرد در بیاورید

  • پیر بورس

    فردا وتجارت،وبملت و وبصادر دست نیافتنی میشن چون دولت داره بدهیشو به اینا پرداخت میکنه
    از طرفی پالایشیا چون صاحبهای قوی پیدا میکنن واسشون خوبه و فردا مثبتای بالا میخورن
    دارا یکم هم که همین الان با درصد بالایی زیر ناوش معامله میشه یه مثبت خوب میخوره

  • ناشناس

    پس برای این سهمها فاتحه ای جمیعا بخوانید.

  • مهران

    جالبه خود بورس بخشنامه میده میگه همه شرکتهای بورسی باید بازارگردان داشته باشن اونموقع سهام پالایشی فروخته شده دولتی به مردم بدون بازارگردانه .!!!!!!!!!!!!!!

  • جاسمیان فرد

    دوستان وجداناً حتی یک سهم رو اگه دولت مفت هم دادنخرید.این ته مونده etfپالایشی‌رو باز با یه ترفندمیخان به ابن ملت ساده قالب کنن بعدشم به ریشمون بخندن و بگویندچه ملت خوبی داریم!!!!!نه عرضه اولیه نه etfنخریم

  • ناشناس

    جناب رییس جمهور محترم ، قبل ازتصمیم در خصوص فروش مجدد سهام بیایید زیانی که به خانواده های مردم بابت صندوق پالایشی وارد نمودید جبران فرمایید . بعدا تصمیم مجدا کلاهبرداری مردم ساده که به حرفهای دروغ شما گوش می دهیم ، لطفا باشید.

  • علی

    با سلام
    خواهش می کنیم پیگیر حقوقی های متخلف در بازار سرمایه باشید./

  • ناشناس

    از قوه محترم قضاییه و نمایندگان مجلس , خواهشمندیم به تخلف حقوقی های بزرگ دولتی بخصوص هلدینگ خلیج فارس رسیدگی کنن .

  • ناشناس

    اقااااا این سهام عدالت پولش چی شد الان یک ماه و ۶ روز شد که تو صف معامله هست چرا نمیفروشید؟ من صد درصد سهام عدالتمو با پنج میلیون بالای قیمت روزش میفروشم هرکی خریدار بود به این شماره تماس بگیره اگه خاموش بود پیامک بفرسته تا متوجه بشم

    • ناشناس

      بشین تا بخرن