کد مطلب: ۵۳۹۲۵۹

تصمیم رئیسی برای کاندیداتوری قطعی شد، حضور لاریجانی جدی

تصمیم رئیسی برای کاندیداتوری قطعی شد، حضور لاریجانی جدی

برخی منابع از قطعی شدن تصمیم سیدابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری و جدی شدن حضور علی لاریجانی در انتخابات خبر می‌دهند. در این میان، سعید محمد هم گفته است که به صورت مستقل در انتخابات حضور می‎‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی منابع نزدیک به سیدابراهیم رئیسی گفته‌اند که وی جمع‌بندی خود را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری نهایی کرده و به احتمال بسیار زیاد در روزهای آتی، برای ثبت‌نام به وزارت کشور خواهد رفت.

بر اساس گزارش تسنیم یکی از وزرای دولت سابق نیز احتمالا مسئول ستاد وی خواهد بود.

حضور لاریجانی جدی شد

همچنین اصلاحات‌پرس گزارش داده است که علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که این روزها سرگرم توافقنامه ۲۵ساله ایران و چین است، با درخواست‌های مکرر چهره‌های برجسته مذهبی، سیاسی و فرهنگی، در حال تجدیدنظر در تصمیم گذشته خود است.

محافل سیاسی پیش از این پیش‌بینی می‌کردند لاریجانی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم گام نخواهد گذاشت اما چهره‌هایی که با او مذاکره کرده‌اند از ناکارآمدی اکثر نامزدهای مطرح سخن گفته‌اند و برای مجاب کردن وی تلاش کرده‌اند.

گفته می‌شود لاریجانی در ملاقات‌های اخیرش با قاطعیت قبل بر نیامدن خود تاکید نمی‎‌کند.

به نظر می‌رسد حضور لاریجانی، تمام محاسبات سیاسی-انتخاباتی را در آستانه ۲۸ خرداد به هم می‌ریزد.

سعید محمد: تبحرم لغو تحریم‌هاست

سعید محمد، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران به تشریح بخشی از برنامه‌هایش پرداخت و گفت: من نسبت به دور زدن تحریم‌ها و لغو آنها تبحر دارم.

به گزارش انتخاب، با بیان اینکه جوانگرایی نه تنها در افراد بلکه در سازوکارها و ساختارها باید انجام شود گفت: رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است.

وی افزود: من با داشتن یک برنامه مشخص به عرصه انتخابات آمدم و با دارا بودن یک تیم قوی و مجرب که قبل از انتخابات اعلام خواهم کرد، پا به عرصه گذاشتم.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور آیت‌الله رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی گفت: آقای رئیسی نشانه مبارزه با فساد هستند و عملکرد ایشان زبان‌زد است ولی به دلیل اینکه تاکنون اعلام موضع در خصوص حضور در انتخابات نکردند. اجازه بدهید بعد از تائید صلاحیت‌ها در این رابطه اعلام نظر کنم.

وی افزود: هدف ما این است که کشور با یک نگاه انقلابی اداره شود و در این راستا حرکت خواهیم کرد. من به صورت مستقل آمده‌ام و از سوی هیچ جریان سیاسی مورد حمایت قرار نگرفتم و نمی‌خواهم قرار بگیرم.

محمد گفت: بیشترین آسیب به فضای اجرایی کشور را دو قطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا زده است.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینطور که سعید محمد گفته نسبت به دور زدن تحریم تبحر دارد نه لغو تحریمها