کد مطلب: ۶۶۵۹۸۲

عضو شورای عالی کانون صرافان گفت:

در آینده نزدیک بازار ارز به تعادل قابل توجهی می‌رسد

در آینده نزدیک بازار ارز به تعادل قابل توجهی می‌رسد

پس از جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی با صرافان، یکی از اعضا شورای عالی کانون صرافان ظهار کرد: بازار ارز در آینده روزهای امیدوارکننده‌ای در پیش خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو شورای عالی کانون صرافان گفت: تجربه تلاطم‌های ارزی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که همیشه صعود ناگهانی ارز با حضور بازار ساز به‌شدت تعدیل می‌شود.

بر اساس گزارش تسنیم ، به گفته عضو شورای عالی کانون صرافان با توجه به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز و همچنین افزایش اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز، مطمئنا طی روزهای آینده شاهد اتفاقات امیدوارکننده در بازار خواهیم بود.

کامران سلطانی‌زاده افزود: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه با صرافان، به نظرات کارشناسی بخش خصوصی و نمایندگان منتخب صرافی‌های سراسر کشور کاملا توجه می‌کرد.

سلطانی‌زاده ادامه داد: استفاده از پتانسیل صرافی‌های سراسر کشور‌ با نظارت بانک مرکزی این نوید را می‌دهد که در آینده نزدیک بازار به تعادل قابل توجهی برسد و دغدغه‌های هم‌وطنان در این موارد به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد که بخشی از این تلاطمات ارزی که در این روزها رخ داده ناشی از هیجانات اخبار خارجی و حواشی مربوط به مذاکرات هسته‌ای بوده، اما همیشه صعود ناگهانی ارز با حضور بازار ساز به‌شدت تعدیل شده است.

هم‌زمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار، صبح امروز رئیس کل بانک مرکزی در میرداماد میزبان صرافان ارزی بود تا هماهنگی‌های لازم برای اجرای سیاست‌های جدید ارزی را با فعالان بازار ارز انجام دهد.

فعالان بازار علت اصلی نوسانات اخیر ارزی را جو روانی می‌دانند و می‌گویند عرضه ارز مناسب است، اما بانک مرکزی نباید اجازه دهد که اختلاف دلار نیمایی و آزاد افزایش یابد.

گفتنی است، طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی بناست عرضه ارز در صرافی‌ها نیز افزایش یابد ضمن اینکه در روزهای آتی علاوه بر بازارساز، صادرکنندگان نیز نسبت به عرضه ارز در بازار اقدام خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اوه اوه خدا رحم کن بازم یه نظری دادن منظورشان اینه که در آینده نزدیک دلار را به ۵۰هزار تومان خواهیم رساند

  • ناشناس

    فقط پول تون رو تبدیل به سکه.ارز .خودرو وووو بکنید غیر از پول بی ارزش خودمون.البته نباید گفت پول کشور خودمون .

  • ناشناس

    آخه عزیز،این چه راهکاریه که پیشنهاد میدی؟؟فاصله ارز نیمایی و آزاد کم بشه؟؟حالا دولت ارز نیمایی را میبره بالا، و دوباره تزریق ارز به بازار کم میشه و دوباره قیمت دلار آزاد بالا میره و این روند ادامه داره.

  • سجاد

    آره. حتما. ما خوبیم شما راحت ب خدمت رسانی ادامه بدین