کد مطلب: ۱۵۸۵۵۹

تعادل بورس در آخرین هفته شهریور

تعادل بورس در آخرین هفته شهریور

نظرسنجی «تجارت‌نیوز» از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری نسبتا مثبت در هفته پیش رو دارد.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.25 شهریور 96 نظرسنجی

روند حرکت شاخص کل بورس در هفته جاری، متعادل و اندکی مثبت پیش‌بینی می‌شود. بر اساس نظرسنجی «تجارت‌نیوز»، گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکالی و اقتصادی کشور در مورد روند مثبت آن‌ها اتفاق نظر دارند به ترتیب پالایشی‌ها، خودرویی‌ها، رایانه‌ای‌ها، پتروشیمی‌ها و فلزات اساسی هستند.

به گزارش « تجارت‌نیوز » این هفته، آخرین هفته شهریور ماه است. اگرچه شهریور سال جاری - به مدد رشد نرخ‌های جهانی - متفاوت از سایر سال‌ها بود، اما با اتمام آن نگرانی از فشار عرضه اعتباری‌ها که همه ساله گریبان نمادهای مهم بورسی را می‌فشرد، به پایان خواهد رسید.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، هفته جاری هفته‌ای متعادل برای بازار سهام پیش‌بینی می‌شود. اکثر اعضای نظرسنجی تجارت نیوز روند هفته جاری بورس را مثبت پیش‌بینی کرده‌اند، اما نه مثبتی محکم و تند و تیز بلکه مثبتی متعادل.

در روزهای انتهایی هفته پیش شاهد تحرکاتی در گروه خودرویی بودیم. این تحرک که ریشه در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، اصلاح زمانی و قیمتی ممتد و فروش محصولات خارجی با حاشیه سود بالای برخی خودروسازان بورسی دارد، در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از این جهت تأثیر مثبت روی روند رشد قیمتی نمادهای خودرویی بازار سهام می‌گذارد که این شرکت‌ها از این پس بدهی‌های‌شان را با نرخ‌های جدید پرداخت می‌کنند. هزینه‌های مالی در صورت مالی شرکت‌های خودرویی بورس نقش بسیار بااهمیتی دارند و کاهش آن‌ها سودآوری این شرکت‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گروه پالایشی این هفته نیز در راس توجه کارشناسان نظرسنجی «تجارت‌نیوز» قرار دارد. رشد قیمت نفت و عبور آن از مرز 50 دلار چشم‌انداز سودآوری این گروه را مثبت نموده و پیش‌بینی می‌شود نمادهای بورسی این گروه در گزارش‌های پیش‌بینی که به زودی منتشر خواهند شد، تعدیل مثبت‌های چشم‌گیری داشته باشند.

گروه دارویی نیز در هفته جاری پتانسیل رشد خواهد داشت. این گروه با توجه به مطالباتی که از دولت دارد و جلسه‌هایی که اخیرا با دولت در این رابطه داشته‌ است، مورد توجه برخی از تحلیل‌گران بازار سرمایه قرار دارد.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی پالایشی‌ها و رایانه‌ای‌ها
2 ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت سنگ آهنی‌ها، رایانه‌ای‌ها و ارتباطات
3 رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت انبوه‌سازی‌ها، سیمانی‌ها، خودرویی‌ها و کانی‌های غیرفلزی
4 محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش مثبت پتروشیمی
5 فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده مثبت پالایشی‌ها و فلزات اساسی
6 مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی خودرویی‌ها، رایانه‌ای‌ها، پتروپالایشی‌ها و تک‌سهم‌ها
7 مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه خنثی خودرویی‌ها، دارویی‌ها و پالایشی‌ها
8 نیما آزادی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی تک‌سهم‌ها
9 کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه مثبت خودرویی‌ها و رایانه‌ای‌ها
10 بهنام بهزادفر مدیر امور اعضای کانون کارگزاران مثبت پتروشیمی‌ها و فلزات اساسی
11 بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پالایشی‌ها و زراعت و کشاورزی
12 علی شهبندیان فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پتروشیمی‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.