خبر فوری:

کد مطلب: ۱۹۷۸۷۸

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی:

تعاون در اشتغال دریایی سهم ۷۰ درصدی دارد

تعاون در اشتغال دریایی سهم 70 درصدی دارد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی بار و مسافر کشور، از سهم ۷۰ درصدی بخش تعاون از اشتغال دریایی خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی بار و مسافر کشور، از سهم ۷۰ درصدی بخش تعاون از اشتغال دریایی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اتاق تعاون ایران؛ احمد هاشمی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی بار و مسافر کشور، عمده‌ترین چالش این حوزه در شرایط کنونی را نرخ بالای قیمت سوخت و فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل دریایی سنتی عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی، توان حرکت و رقابت را از بخش حمل‌ونقل دریایی گرفته است.

به گفته وی، درحال حاضر قیمت سوخت ناوگان دریایی بر اساس نرخ فوب خلیج فارس است و این رقم با توجه به نوساناتی نظیر رشد قیمت نفت، دلار و موارد دیگر تغییر کرده و درحال حاضر به رقم ۲۳۰۰۰ ریال رسیده است.

هاشمی با اشاره به تاثیرات افزایش قیمت سوخت بر روند فعالیت شاغلان این حوزه افزود: افزایش قیمت سوخت به دلیل عدم توان تامین، به مرور موجب خروج افراد شاغل در این حوزه و رشد فعالیت‌های کاذب و بعضا غیر قانونی خواهد شد؛ چراکه اکثر فعالان این بخش معمولا فقط از طریق حرفه دریانوردی امرار معاش می‌کنند؛ همچنین قدیمی و کهنه بودن شناورها بر مصرف سوخت تاثیر مستقیم داشته و عملا شرایط سختی را برای شاغلان این حوزه ایجاد کرده است.

این تعاون‌گر، با تشریح چالش‌ها به بیان راهکار و پیشنهاد نیز پرداخت و یادآور شد: تعیین قیمت فوب خلیج فارس برای سوخت، این صنعت را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است اما درصورت حمایت دولت و در نظر گرفتن تخفیف در نرخ قیمت سوخت شناورهای مذکور می‌توان از به بن‌بست رسیدن این صنعت جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: راهکار جلوگیری از بحران در این بخش، ابتدا کاهش قیمت سوخت این شناورها سپس هم‌زمان با نوسازی شناورهای فرسوده موجود و جایگزینی آن‌ها با شناورهای جدید و دارای استاندارد طی یک برنامه ۵ ساله می‌توان به‌صورت پلکانی و ظرف مدت ۵ سال نسبت به آزادسازی قیمت سوخت اقدام کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.