کد مطلب: ۶۳۷۸۳۷

تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از ۲۰۰۰ نفر گذشت

تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از ۲۰۰۰ نفر گذشت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: در حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال متاسفانه ۲ هزار و ۸۱۷ نفر از هموطنان مصدوم شدند و ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مصاحبه با صداوسیما گفت: ۲۷۵ نفر از مصدومان حوادث هنوز در بخش‌های تخصصی بستری هستند و ۳۴ نفر به علت شدت وخامت حالشان در آی سی یو بستری هستند.
خالدی افزود: متاسفانه ۱۷۱ نفر قطع عضو و ۸۷۴ نفر دچار آسیب چشم و ۸۵۰ نفر نیز دچار سوختگی‌های شدید و متوسط شدند.

چهارشنبه آخر سال کم حادثه‌ در شیراز

به نقل از مرکز فارس ، رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۴ اسفند تا ساعت بیست و چهار، ۱۰۷ مورد عملیات اطفایی و امدادی به مرکز ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز گزارش شد که ۴۸ مورد آن مربوط به حوادث چهارشنبه پایان سال بود.

محمد هادی قانع افزود: عمده عملیات‌های انجام شده توسط آتش نشانان مربوط به آتش سوزی لاستیک و ضایعات بود که در سریع‌ترین زمان ممکن اطفا و از خسارت مالی و مصدومیت شهروندان جلوگیری شد، تنها یک حادثه مهم انفجار مواد محترقه به وقوع پیوست که منجر به مصدومیت ۵ نوجوان و جوان ۱۵ تا ۲۲ ساله شد، البته آمار دقیق مصدومان توسط اورژانس ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: برای کاهش مخاطراتی که در چهارشنبه آخر سال وجود دارد علاوه آتش نشانانی که به طور معمول روزانه برای کار و تلاش آماده هستند، نیرو‌ها در شیفت استراحت نیز در آماده باش و از ۱۵۰ نیروی تیم واکنش سریع داوطلب به منظور کمک رسانی استفاده شد.

به گفته رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز، علاوه بر این آتش نشانان در ۲۰ نقطه پر خطر شهر استقرار داشتند تا در صورت وقوع حادثه بتوانند در اسرع وقت به شهروندان خدمت رسانی کنند.

قانع افزود: با توجه به بروز مشکلات و حوادث آخرین شب چهارشنبه سال، با کمک رسانه‌های جمعی مختلف ازجمله انجام مصاحبه‌های متعدد رادیویی و تلویزویونی، توصیه‌های لازم به مردم یادآوری شد، علاوه بر این برگزاری وبینار‌های آموزشی جهت عموم شهروندان، توزیع بروشور‌های مرتبط، تبلیغات و اطلاع رسانی شهری، برگزاری جلسات متعدد با اصناف و ارگان‌های مرتبط، برگزاری پویش بزرگ نه به چهارشنبه سوری خطرناک از اقدامات مهم سازمان آتش‌نشانی شیراز به منظور کاهش حوادث چهارشنبه پایان سال بود.

از ساعت ۸ صبح روز ۲۴ اسفند تا ساعت ۲۴ ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز میزبان گروه اجتماعی شبکه پنج سیمای فارس بود و مکرر نکات ایمنی را یادآوری و شهروندان را از آمار عملیات‌ها آگاه می‌کرد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به تنها یک مورد حادثه مهم در این شب تصریح کرد: همراهی شهروندان کلانشهر شیراز و همچنین همکاری همه جانبه اصحاب رسانه با سازمان آتش‌نشانی، شب چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۰ را با کمترین حوادث رقم زد و خوشبختانه هیچ مورد فوتی و یا خسارت به اموال عمومی را در بر نداشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.