خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۷۰۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت ویلا برای چهارشنبه‌سوری چند؟/ افزایش قیمت ویلا برای عید نوروز

قیمت ویلا برای چهارشنبه‌سوری چند؟/ افزایش قیمت ویلا برای عید نوروز

نزدیکی تعطیلات نوروز و چهارشنبه‌سوری باعث افزایش قیمت اجاره روزانه ویلا در کشور شده است. بررسی‌های خبرنگار تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اجاره این ویلاها بعد از این ایام کاهش می‌یابد.

ه گزارش تجارت‌نیوز ، چهارشنبه‌سوری و نزدیکی تعطیلات عید باعث افزایش تقاضا برای اجاره روزانه ویلا در اطراف تهران شده است. این ویلاها باتوجه به امکاناتی مختلف که دارا هستند قیمت‌های متفاوتی دارند؛ از شبی ۴۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان.

این افزایش تقاضا در روزهای اخیر تاثیر مستقیمی بر قیمت‌ها داشته است.

قیمت اجاره ویلا در اطراف تهران

طبق جستجوهای میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز اجاره ویلایی در لواسان روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اما این نرخ در شب چهارشنبه‌سوری چهار میلیون و در عید پنج میلیون تومان تعیین شده.

قیمت ویلایی در شهریار نیز برای شب چهارشنبه‌سوری حدود سه میلیون درنظر گرفته شده. این ویلا در ایام عید چهار میلیون تومان اجاره داده می‌شود. این درحالی است که قیمت اجاره آن برای بعد از تعطیلات تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز کاهش پیدا می‌کند.

البته برخی از صاحبان ویلا می‌گویند قیمت‌ اجاره را تا پایان سال ۱۴۰۰ تغییر نمی‌دهند، ولی سال بعد باتوجه به وضعیت اقتصادی و رکود اجاره ویلا افزایش پیدا می‌کند.

قیمت اجاره ویلا در شمال کشور

شمال کشور به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویلایی در رامسر که تا ۱۳ فروردین روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود، برای بعد از این تاریخ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

ویلای دیگری نیز در نمک‌آّ‌برود که در بهمن‌ماه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده نوروزبا حدود شبی چهار میلیون تومان اجاره داده می‎‌شود. صاحب این ویلا به ازای تعدادی بیشتر از سه نفر شبانه ۲۰۰ هزار تومان مازاد دریافت می‌کند.

اجاره اقامتگاه در مناطق جنوبی

افرادی نیز وجود دارند که برای تعطیلات ترجیح می‌دهند از مناطق تفریحی و دیدنی جنوب کشور استفاده کنند. قیمت اقامتگاهی در قشم که در روزهای پایانی سال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود در ایام عید سه میلیون تومان تعیین شده، ولی بعد از ازنوروز تا دو میلیون تومان پایین می‌آید.

دستور رئیس قوه قضائیه برای تخریب برخی ویلاها

موضوع اجاره، خرید و ساخت ویلا این روزها مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس گزارش فارس، ۲۷ دی‌امسال رئیس قوه‌قضائیه به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرداخت.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همین زمینه به تجربه دادگستری استان البرز در تشکیل «قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی» نیز اشاره کرد.

او اظهار کرد: مدتی است در استان البرز با استفاده از سامانه تخصصی اطلاعات جغرافیایی، تخلفات و تغییرات حوزه کشاورزی و منابع آب به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود. از همان ابتدای امر از وقوع تخلف در این حوزه جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس دستگاه قضا افزود: طبق آمار از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۸ در مجموع ۳۲۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف شد. این در حالی است که تنها در سال ۹۹ بالغ ۳۸۷۳ هکتار، رفع تصرف صورت گرفت.

بنا بر اظهارات اژه‌ای طی۹ ماهه سال جاری، قریب به ۷۰۰۰ هکتار از تصرفات غیرقانونی در این استان جلوگیری به عمل آمد.

تخریب یک ویلای فوق‌لاکچری در حاشیه رودخانه کرج

روند تخریب این ویلاها همچنان ادامه دارد. ایسنا گزارش داد که همین چند روز پیش دادگستری البرز به تخریب یک ویلا پرداخت. سازنده این ویلا با تخلفات متعدد ازجمله تراشیدن کوه، تصرف حریم و بستر رودخانه و ورود به اراضی ملی این ویلا را بنا کرد.

رئیس دادگستری استان البرز در این زمینه گفت: تخریب این ملک در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رئیس قوه قضائیه و با دستور مستقیم وی در چهار روز انجام شد.

حسین فاضلی هریکندی اضافه کرد: این ملک در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس است. در این راستا هم بستر و هم حریم رودخانه را به ترتیب ۱۱۴۲ مترمربع و ۵۰۸ مترمربع تصرف کردند.

مهدی سلطان‌محمدی تحلیلگر اقتصاد مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز، درباره تخریب ویلاهای حاشیه رودخانه و تاثیر آن بر بازار گفت: تغداد این ویلاها در حدی نبود که روی قیمت‌ها تاثیری بگذارد، این اقدامات بیشتر جنبه زیست‌محیطی دارد.

او در مورد سرمایه‌گذاری در بازار ویلا و مقایسه آن با بازار مسکن توضیح داد: اگر مشخصا چند سال گذشته را ارزیابی کنیم رشد قیمت ویلا نسبت به رشد مسکن بیشتر بود. ولی اگر در درازمدت بررسی کنیم خیر تفاوتی چندانی ندارد و هر دو متاثر از تورم عمومی بوده‌اند.

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، نیز این حرکت را بیشتر اقدامی زیست‌محیطی دانست و تاثیر آن بر بازار را بسیار ناچیز قلمداد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.