کد مطلب: ۶۳۹۳۹۵

آخرین اخبار از تحولات جنگ روسیه و اوکراین:

کشته شدن ۹۰۰ غیرنظامی در اوکراین / زلنسکی خواستار دیدار پوتین شد

کشته شدن ۹۰۰ غیرنظامی در اوکراین / زلنسکی خواستار دیدار پوتین شد

در حالی که براساس آمار سازمان ملل ۹۰۰ غیرنظامی اوکراینی در جنگ با روسیه کشته شدند، رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر خواستار دیدار و گفت وگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آخرین آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، از آغاز تهاجم روسیه تا روز دوشنبه، ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش بامداد از شبکه خبری سی ان ان، در میان کشته شدگان ۱۱ دختر، ۲۵ پسر و ۳۹ کودک دیگر قرار دارند که جنیست آن‌ها مشخص نسیت.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که یک‌هزار و ۴۹۶ نفر نیز در اوکراین مجروح شده‌اند.

در بیانیه این دفتر آمده است: بیشتر تلفات غیرنظامی ثبت شده در نتیجه استفاده از سلاح‌های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله توپخانه سنگین و سامانه‌های راکتی چند منظوره و حملات موشکی و هوایی بوده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد که آمار واقعی تلفات می‌تواند به شکل قابل توجهی بیشتر باشد. ( ایرنا )

رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر خواستار دیدار با پوتین شد

زلنسکی در یک مصاحبه تلوزیونی گفت: دیدار با پوتین برای پی بردن به موضع روسیه به منظور پایان دادن به جنگ ضروری است.

وی افزود: من فکر می‌کنم بدون این دیدار، نمی‌توان به طور کامل درک کرد که آن‌ها (روس‌ها) برای توقف جنگ چه کاری می‌خواهند انجام دهند.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری در اظهارات دیگری که روز دوشنبه منتشر شد گفت که این کشور هیچگاه تسلیم اولتیماتوم‌های روسیه نخواهد شد و شهرهای اوکراین اشغال خود از سوی روسیه را نخواهند پذیرفت.

رئیس جمهور اوکراین پیش از این نیز خواستار دیدار مستقیم با پوتین شده بود.

وی در میان برگزاری مذاکرات میان هیات‌های روسیه و اوکراین اعلام کرد که وظیفه اصلی هیات مذاکره کننده اوکراین ترتیب یک ملاقات میان او و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.

تاکنون چند دور مذاکره میان هیات‌های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف انجام شده اما به آتش بس فراگیر منجر نشده است. مذاکرات وزیران خارجه دو طرف در ترکیه نیز دستاورد ملموسی نداشت. تنها نتیجه این مذاکرات، ایجاد زمینه برای آتش بس موقت در برخی مناطق، جهت خروج غیرنظامیان از مسیرهای بشردوستانه بوده است. ( ایرنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.