کد مطلب: ۱۱۹۳۱۳

تعرفه بالا،نمی تواند به تنهایی از تولید داخلی برنج حمایت نکند

تعرفه بالا،نمی تواند به تنهایی از تولید داخلی برنج حمایت نکند

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت:تسطیح و یکپارچگی اراضی،کشت های مکانیزه کاهش هزینه تولید و توزیع نهاده های ارزان قیمت کشاورزی راهکاری برای تعادل نرخ برنج دربازارکشور به شمار می آید. اصغر سلیمی درباره وضعیت واردات برنج در کشور،گفت:نباید تنها به افزایش تعرفه برنج اکتفا کرد،زیرا برای افزایش بهینه برنج ایرانی باید مولفه های همچون

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت:تسطیح و یکپارچگی اراضی،کشت های مکانیزه کاهش هزینه تولید و توزیع نهاده های ارزان قیمت کشاورزی راهکاری برای تعادل نرخ برنج دربازارکشور به شمار می آید.
اصغر سلیمی درباره وضعیت واردات برنج در کشور،گفت:نباید تنها به افزایش تعرفه برنج اکتفا کرد،زیرا برای افزایش بهینه برنج ایرانی باید مولفه های همچون بذر باکیفیت و نهاده های کشاورزی نیز باید برای تولید دراختیار کشاورز قرار بگیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعرفه بالا و تامین ارزان قیمت نهاده های کشاورزی راهکاری برای حمایت از برنج کار داخلی در راستای محدود کردن واردات در این عرصه تلقی می شود،افزود:باید برنج ایرانی به سمت کشت های مکانیزه و پرمحصول حرکت کند تا دراین راستا بتوان برنج ایرانی را با نرخی روانه بازار کرد تا علاوه برتولید کننده، مصرف کننده نیز از شرایط موجود دربازار راضی باشد.

وی ادامه داد:نرخ برنج ایرانی با درنظرگرفتن هزینه تولید و سود متعارف برای کشاورزی به حدی تعیین شود که تمام طبقات جامعه قدرت خرید محصولاتشان را داشته باشند.

سلیمی با بیان اینکه کشت برنج نیازمند آمایش تولید است،افزود: نباید محصولی همچون برنج در مناطق کم آب به زیرکشت برود؛بلکه باید برنج تنها در مناطق مستعد و پرآب کشت شود تا به ذخائر و منابع آبی ما خدشه ای وارد نشود.

وی ادامه داد:تسطیح اراضی و یکپارچگی اراضی برنج عاملی برای افزایش تولید برنج به شمارمی آید و این در حالی است که تولید برنج باید با رهیافت های علمی عملیاتی شود تا بتوان به طریق دانش بنیان شاهد افزایش کمی و کیفی برنج درصنعت کشاورزی باشیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،عضوهیئت رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس،یادآورشد: وضع تعرفه بالا برای کاهش واردات برنج فرصت و تاکتیک مناسبی است؛اما اگر بخواهیم شالیکار داخلی به نحو کارشناسانه ای حمایت شود،تنها با افزایش تعرفه این مهم عملیاتی نمی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.