کد مطلب: ۷۴۵۹۸۵

تعرفه برق تغییر می‌کند؟

تعرفه برق تغییر می‌کند؟

سخنگوی صنعت برق گفت: تعرفه‌های برق در تابستان و زمستان تغییر نمی‌کند، اما الگوی مصرف در این فصول متفاوت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق روز پنجشنبه گفت: صرفا الگوی مصرف برق در تابستان و زمستان متفاوت است؛ به طوری که برای مناطق عادی در تابستان به سبب استفاده از وسایل سرمایشی و افزایش مصرف برق، ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در دوره غیرگرم الگوی ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

او ادامه داد: یعنی مشترکان خانگی که مصرف برقشان کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد تعرفه یارانه‌ای داشته و مصارف مازاد بر این میزان مصرف به صورت پلکانی افزایشی محاسبه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق همچنین افزود: بر اساس آمارهای موجود، حدود ۸۰ درصد از هموطنان کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند و آنهایی که بیشتر از این میزان مصرف دارند، در صورت کاهش مصرف، هزینه‌های قبض آنها کاسته خواهد شد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین میزان مصرف برق در ساعات اوج (۱۷ تا ۲۱)، ۴۳ هزار مگاوات است که به سبب استفاده نکردن از وسایل سرمایشی، از اوج مصرف در تابستان کمتر است.

وی ضمن مقایسه میزان مصرف برق در تابستان و زمستان، بر لزوم کاهش مصرف برق و گاز از سوی مشترکان خانگی و تجاری در زمستان تاکید کرد و گفت: از آنجایی که سوخت اصلی نیروگاه‌های کشور سوخت گاز است، با افزایش مصرف این سوخت در بخش خانگی و تجاری، ناچار به استفاده از سوخت مایع هستیم که انتقال آن به نیروگاه‌ها نسبت به گاز بسیار سخت‌تر است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در صورتی که مشترکان مصرف برق و گاز خود را تنها ۱۰درصد کاهش دهند، مشکلی در تامین برق پایدار و تامین سوخت اصلی نیروگاه‌ها نخواهیم داشت و این ۱۰ درصد با انجام راهکارهای ساده‌ای مثل خاموش کردن لامپ‌های اضافه و تنظیم دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه محقق می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.