خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۵۸۳۱

تعرفه‌های چین علیه آمریکا نفت را ارزان کرد

تعرفه‌های چین علیه آمریکا نفت را ارزان کرد

روز گذشته پس از آنکه چین اعلام کرد بر 75 میلیارد دلار کالاهای آمریکای تعرفه وضع می‌کند، قیمت نفت کاهش یافت.

چین در اقدامی مقابله‌جویانه روز جمعه اعلام کرد که بر 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه وضع خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، قیمت نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با 0.8 درصد کاهش به 59.40 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 2.1 درصد کاهش با قیمت 54.17 دلار معامله شد.

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی چین، تعرفه‌های پنج یا 10 درصدی این کشور در مجموع بر پنج هزار و 78 کالای آمریکایی از جمله محصولات کشاورزی، سویا، نفت خام و هواپیماهای کوچک وضع خواهد شد.

در مقابل، دونالد ترامپ هم اعلام کرده است که به شرکت‌های آمریکایی دستور می‌دهد، فعالیت‌های خود را در چین متوقف و در عوض محصولات بیشتری در ایالات متحده تولید کنند.

تحلیلگران وضعیت تجاری ایالات متحده و چین را یکی از مهم‌ترین عوامل نزولی شدن بازار نفت و کاهش تقاضا برای طلای سیاه می‌دانند.

از سوی دیگر در حالی که توجه سرمایه‌گذاران به سیاست‌های پولی بانک مرکزی ایالات متحده معطوف شده، جروم پاول، در نشست سالانه فدرال‌رزرو در جکسون هول سرنخ‌های کافی از ادامه سیاست‌های انبساطی -کاهش نرخ بهره- ارائه نداد.

در همین حال، جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال‌رزرو سنت لوئیس، اعلام کرده است که سیاستگذاران احتمالا در جلسه آینده خود در ماه سپتامبر در مورد کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به دنبال نگرانی‌ها از وقوع رکود در ایالات متحده، حجم ماهانه صنایع تولیدی در این کشور برای اولین بار طی یک دهه گذشته کاهش یافت.

اگرچه برخی از تحلیلگران تغییرات فصلی را از عوامل کاهش قیمت نفت می‌دانند، با این حال به نظر می‌رسد احساس نگرانی در مورد وضعیت اقتصادی جهان، کلیدی‌ترین دلیل رکود این بازار است. تنش‌ها در خاورمیانه بسیاری از سرمایه‌گذاران را را مردد کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.