کد مطلب: ۶۱۰۸۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش نگرانی خانواده‌ها برای آموزش حضوری / چرا مدارس تعطیل نمی‌شود؟

افزایش نگرانی خانواده‌ها برای آموزش حضوری / چرا مدارس تعطیل نمی‌شود؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶ مبتلا به کرونای اومیکرون در ایران خبر داد. در همین حال برخی از خانواده‌ها نگرانی شیوع این سویه جدید در مدارس هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از خانواده‌ها نگران شیوع اومیکرون در مدارس هستند اما وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید برای تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش تابع تصمیمات ستاد مقابله با کروناست.

پنجمین سویه ویروس کرونا در بسیاری از کشورها از جمله ایران شناسایی شده است. بار دیگر برخی از محدودیت‌های کرونایی در کشور اعمال شد. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به ممنوعیت سفر زمینی به ترکیه و لغو برخی از پروازها اشاره کرد.

امروز رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶ مبتلا به کرونای اومیکرون در ایران خبر داد. برخی از خانواده‌ها بر این باورند که مدارس نیز باید تعطیل شود و دانش‌آموزان به صورت مجازی امتحانات و کلاس‌ها را برگزار کنند.

چه کسانی مخالف آموزش حضوری هستند؟

تجارت‌نیوز در گزارش‌هایی به نگرانی خانواده‌ها در این رابطه پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید.

«پدرم برای کرونا فوت کرده حالا اگر به خاطر امتحان و حضور در مدرسه برای فرزندم اتفاقی بیفتد دیگر طاقت نمی‌آورم. مدیر مدرسه می‌گوید دست ما نیست و دستور از بالاست. تعطیل کنید.»

«جان دانش‌آموزان مهم نیست. خودم دانش‌آموز هست. در مدرسه ما هیچ گرمایشی وجود ندارد. در پنجره‌ها باز است اما این به چه دردی می‌خورد. می‌خواهید هوا تهویه شود اما دانش‌آموزان مریض می‌شوند. لطفا تعطیل کنید.»

«مدرسه ما گروه‌بندی شده ولی باز هم برخی کلاس‌ها پرجمعیت هستند و حتی یک متر فاصله در کلاس ما وجود ندارد. الان با اومیکرون که خیلی سریع‌تر انتقال می‌کند ما به مدرسه برویم.»

«حضوری یادگیری خیلی بهتر است ولی واقعا بیماری کرونا خیلی سخت است و هزینه‌های زیادی هم برای درمان دارد.»

«من نمی‌دانم یک کودک دبستانی چطور می‌تواند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند در حالی که یک تهویه مناسب و لوازم بهداشتی در مدارس وجود ندارد.»

موافقان آموزش حضوری

در این میان کسانی هستند که آموزش حضوری را ترجیح می‌دهند. آنها می‌گویند اگر دانش‌آموزان پروتکل‌ها را رعایت کنند اتفاقی برای هیچ‌کدام نمی‌افتد.

تجارت‌نیوز در گزارشی به وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و انتقاد خانواده‌ها از آموزش حضوری پرداخت. در همین مورد اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «بیش از هرچیز به کمک والدین نیاز داریم. اگر آنها به فرزندان خود یاد دهند که چطور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، قطعا به کرونا مبتلا نمی‌شوند.»

در ادامه نظر برخی از موافقان آموزش حضوری در مدارس را می‌خوانید.

«سلام دوستان امتحان‌های حضوری برای ما خیلی بهتر است. ما دو سال است که درس نمی‌خوانیم. الان بهترین زمان برای درس خواندن است. در کلاس مجازی نمی‌خوانیم اما حالا مجبوریم که بخوانیم و این خیلی خوب است. اگر ماسک بزنیم اتفاقی نمی‌افتد.»

«لطف کنید بهداشت را رعایت کنید اتفاقی نمی‌افتد.»

« فقط در مدارس کرونا هست؟ در خیابان، پاساژ‌گردی، مهمانی، مسافرت و دورهمی‌ها اومیکرون نیست؟»

« اومیکرون تنها در مدرسه شیوع پیدا نمی‌کند. وقتی مدارس تعطیل باشد و مهمانی و مسافرت‌ها برقرار باشد هم اومیکرون شیوع پیدا می‌کند. اما مردم کشور ما به همه چیز اهمیت می‌دهند به جز آموزش. با این ویروس حالا حالاها باید سر کنیم و تعطیلی مدارس دردی را دوا نمی‌کند.»

«مدارس را تعطیل نکنید. با آموزش مجازی هیچی یاد نمی‌گیریم.»

در همین حال خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته برگزاری کلاس‌های برخی مدارس که جمعیت زیادی دارند و برگزاری آزمون‌هایی که متقاضیان زیادی دارد، باید به صورت غیر حضوری انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابوالفضل

    به خدا من نمیدونم چرا انقدر بی اهمیت هستین ..با این وضع لامصب کرونا که هر روز مردم میمیرن از این ور هم ..امیکرون چرا باید مدرسه ها حضوری بشه ..خدای نکرده بچه ی طرف بمیره .. به چپ و راستتون هم نیست..به قرآن قسم من خودم گرفتم تو مدرسه تازه دارم خوب میشم با این حال که واکسن هم زدم ..مسئولین تو رو قسمتون میدم به ماه محرمی که میرید عزاداری حسین ..فکر بچه های مردم هم باشید..لطفا مجازی کنید مدارس رو…بعد میگید آینده های مملکت …همین حرفی که میزنی به فکرشون باش …خدای نکرده کرونا رو بگیره بمیره چی؟؟اگه بچه داری ..جون بچت.مجازی کن مدرسه رو ..

  • ابوالفضل

    تورو قسمتون میدم به امام حسین مجازی کنید ‌…مسئولینننننننن

  • ناشنا

    تشما رو به میلاد حضرت زهرا به کردم حضرت زهرا قسمت میدم حضو ی کن ترو خدا حضوری کنین ترو به جان مادرتان تورو به قرآن کریم شما و به خدا حضوری کنین ترو به جان هرکی دوسش دارین حضوری کنین گوشی نداریم

    • ناشناس

      این چیه دستت پس
      بمیری بهتر

    • ممد نیستم

      گوشی نداری چند میلیون دانش اموز باید بخاطر تو بکوبن بیان مدرسه

  • ناشناس

    اصلا به فکر جان دانش آموزان نیستند ما بچه هایشان را به مدرسه نمیفرستیم با این اوضاع کرونایی

  • ناشناس

    بسه دیگه چقد پشتتون به واکسیناسیون گرمه؟!??
    هرچه قدرم بزنی بازم کرونا یا اومیکرون هرچی باشه میگیری شاید حتی شدید نمونش تو خانواده ما بوده به جای قرنطینه کردن که ویروس پخش نشه و جهش پیدا نکنه مدارسو حضوری کردین؟؟
    امروزم که گفتن هر روز باید بریم مدرسه دست خوش واقعا?
    این درسا گنجن ما یاد میگیریم؟؟؟ که انقد سرش سخت گیری میکنین؟! میری سر کار ازت میپرسن کریم خان زند که بود؟!???
    فقط مهارت مهمه اطلاعاتم مهمه ولی نه هر چیزی که ما طی سال تحصیلی میخونیم درسای تجربی مهمن ولی خیلی سختن فشار زیادی روی دانش اموزه همشم استرس طی سال تحصیلی نمیخواین تمومش کنین؟! یکم تغییر ایجاد کنین ایران از هر نظر که بگی از کشورای دیگه عقب تره تغییر ایجاد نمیکنین لا اقل مهربون باشین انصاف داشته باشین به حرف مردمم توجه کنین چرا مدارسووو تعطیل نمیکنیننن؟؟؟؟ من برای بار پنجم علائم سرما خوردگی دارمممم چرا نمیفهمین؟؟؟

  • ناشناس

    آخه ترم ۱۲ بگیره دخترم خدایی این چه وضعیه لطفا کاری برای شرایط تحصیلی بچه‌ها بکنین

  • دانش اموز

    اختیاری کنید هرکس دلش بخواد میاد.کرونا کم چیزی نیست چقدرعزیز از دست دادیم چرا تافروکش میکنه همه جا بازگشایی میشه تواین دوسال اگه یکم صبور بودین وزود تصمیم نمی گرفتین شاید الان راحترزندگی میکردیم.مدارس بازبشه که چی بشه ٣ماه مثلا حضوری بشه پیشرفت میکنه.فک نمیکنم

  • ناشناس

    مدارس باید مجازی باشه

  • ممد نیستم

    اخه ادم تو ۲ ماه چی یاد می گیره؟بخدا هیچی

  • ناشناس

    خواهش میکنم مدارس رو تعطیل کنید جان فرزندان ما در خطر است