خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۲۰۵۰

تولید تسلا متوقف شد!/ دلیل چیست؟

تولید تسلا متوقف شد!/ دلیل چیست؟

کمپانی تسلا به کارکنان و تامین کنندگان خود در کارخانه شانگهای چین اطلاع داد که به دلیل ادامه قرنطینه در این شهر قادر نیست روز دوشنبه تولیدات خود را از سر بگیرد و تولید این کارخانه متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی تسلا به کارکنان و تامین کنندگان خود در کارخانه شانگهای چین اطلاع داد که قادر نیست روز دوشنبه تولیدات خود را از سر بگیرد. چین برای مقابله با اوج گیری ابتلا به کرونا در شهر شانگهای قرنطینه اعمال کرده بود.

پیش‌تر رویترز گزارش کرد که با خروج گروهی از کارکنان خود از قرنطینه شهر شانگهای، این خودروسازی قصد دارد تولید خود را امروز از سر بگیرد. اما برنامه‌ها برای ادامه تولید در کارخانه شانگهای در حال حاضر لغو و هنوز دلایل آن اعلام نشده‌اند. همچنین مشخص نیست که چه زمانی این کارخانه می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

تولید خودروهای تسلا در کارخانه شانگهای از روز ۲۸ مارس متوقف شد. در این روز دولت چین اعلام کرد یک قرنطینه دو مرحله‌ای را اعمال می‌کند که از شرق رودخانه هوانگ‌پو در شانگهای یعنی درست جایی که کارخانه تسلا واقع است، آغاز می شود. این کارخانه خودروهای تسلا را برای بازار چین تولید می‌کرد و همچنین یک مرکز صادراتی مهم به شمار می‌آمد.

تسلا در ابتدا امیدوار بود که تنها برای چهار روز کارخانه را تعطیل کند اما روزهای جمعه و شنبه نیز این تعطیلی ادامه پیدا کرد. مقامات مربوطه محدودیت‌های سختگیرانه را گسترش دادند و اکنون تقریبا کل شانگهای در قرنطینه است.

این توقف تولید یکی از طولانی‌ترین تعلیق‌های این کارخانه از زمان تاسیس آن در شانگهای یعنی از سال ۲۰۱۹ است. این کارخانه هر هفته شش هزار تسلا ۳ و ۱۰ هزار مدل Y تولید می‌کند.

کمپانی تسلا هنوز نظری در این خصوص نداده است. اما ایلان ماسک، مدیر عامل این کمپانی روز یکشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «قطعی زنجیره منابع و سیاست بدون کرونای چین این فصل را به یک فصل دشوار تبدیل کرد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تسلا کارخانه فرغون سازی است،خودرو فقط ساخت آلمان،خودروهای تسلا نه زیبا هستندونه آنطور که تبلیغ میکنند هست،فقط شخصی بنام ماسک ازمال حرام داردمردم دنیارا می دوشدتابه آرزوهای غرورانگیزش دست پیداکند