کد مطلب: ۵۷۱۰۹۰

تعطیلی کرونایی واقعیت دارد یا نه؟

تعطیلی کرونایی واقعیت دارد یا نه؟

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفت: برای آنکه تا حدی ترمز مرگ و میر بیماری در کشور و تهران کشیده شود، مجبور هستیم تصمیم تلخ دو هفته تعطیلی کامل (لاک داون) را بپذیریم. البته در این زمینه باید همه کشور همکاری کنند. یعنی لاک داون باید تصمیم حاکمیت باشد نه تصمیم یک وزارتخانه یا دستگاه.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفت: دو راهکار برای عبور از بحران فعلی وجود دارد؛ ابتدا آن که همه کشور اعم از ظرفیت‌های درون‌زا و برون‌زا برای واردات واکسن بسیج شوند. باید برای واردات واکسن کار جمعی جهادی انجام شود و از همه ظرفیت‌های دیپلماسی و اقتصادی استفاده شود.

وی افزود: لازم است به هر طریق ممکن از بازار‌های استاندارد جهانی، واکسن دریافت شود. مهم‌ترین مسأله همین موضوع است. جز این هم راهی وجود ندارد.

زالی گفت: راه حل دوم نیز گرچه تصمیم بسیار تلخی است، اما برای آنکه تا حدی ترمز مرگ و میر بیماری در کشور و تهران کشیده شود، مجبور هستیم تصمیم تلخ دو هفته تعطیلی کامل (لاک داون) را بپذیریم. البته در این زمینه باید همه کشور همکاری کنند. یعنی لاک داون باید تصمیم حاکمیت باشد نه تصمیم یک وزارتخانه یا دستگاه.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه جا رو تعطیل کنین زود تر

  • ناشناس

    اگه تصمیمی اتخاذ بشه مبلغی رو قبل از تعطیلات برای کارگران و افراد روز مزد، تاکسی رانها و دهک های پایین اقتصادی، واریز کنن، این عزیزان خیالشون تا حدی آرام میشه نه اینکه بشینن تو خونه و از استرس و شرمندگی جلوی خانواده، کارشون به بیمارستان بکشه?

  • ناشناس

    باید ی جوری اجرا بشه که کسی جرات نکنه پاشو از خونه بزاره بیرون(البته غیر از شرایط حیاتی)، بعضی ها باید زور بالا سرشون باشه، چون به قول خودشون اعتقاد به کرونا ندارن??

  • ناشناس

    انشااله تصمیم می گیرن حالا زوده خوب

  • پاییز

    چه فایده تعطیلی تا تعطیل میکنه همه کردانو شمال و خاله بازی .همه جا تعطیل میشه کار و زندگی مردم عقب میفته .مثلا اون زندانی که حکم آزادیش اومده بایید تا پایان تعطیلات منتظر بمونه تا کارمندا بیان.یااونی که دادگاه داره دوهفته کارش عقب میفته و بیچاره میشه

  • ناشناس

    اقای زالی میشه اون 30میلیون دوز واکسنی که از چین وارد کردید وبه ونزوئلا فرستادید برگردانید وبه مردم خودمون بزنید هنوزم دیر نشده

  • ناشناس

    وقتی زنگ می زنیم به شماره داده شده که آقا نانوایی ها پروتکل را رعایت نمی کنن. مثلا یک بار بنده زنگ زدم که فلان نانوایی افرادی را که ملسک نزده اند را نان می دهد و5 نفر داهخل فضای بسیار کوچک نانوایی می شوند و نانوا حرفی نمی زند ، آقا می گوید ک کد ملی یت را بدهیدمسلما کسی نمی دهد پس به مرگ مردم راضی هستن ،وقتی آدرس می دهیم وشماره تلفن هم دارید دیگه کد ملی برای چه؟!!!!

  • محسن

    تعطیلی بدون بستن جاده ها فقط انتقال کرونا به شهرهای شمالیه ، اگر عرضه بستن کامل جاده رو ندارین و فقط فکر کسب درآمد از تخلف رانندگی متخلفان کرونایی هستین بیخیال لاک داون بشین ، همینجوریشم تو شمال ملت کف خیابون سرم زدن بخدا .???

  • ناشناس

    به اعقایده بنده مشاغل که واجبه تا یک ماه تعطیل شود وسلام

  • ناشناس

    ممنون بابت