کد مطلب: ۵۶۱۴۲۹

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما، در جلسه روز شنبه

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما، در جلسه روز شنبه

در هفته‌های گذشته، شرکت‌های هواپیمایی بدون مصوبه قانونی، اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما کردند، آنها تا کنون نیز این به گرانفروشی ادامه داده‌اند ما به نظر می‌رسد فردا، در جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری، تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از اوایل تیر افزایش پیدا کرد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری بارها در این مورد هشدار دادند و تهدید کردند که این قیمت‌ها باید از سوی شرکت‌های هواپیمایی اصلاح شود اما این اتفاق بعد از گذشت ۲۰ روز نیافتاده و همچنان این وضعیت ادامه دارد. خبری هم از معرفی متخلفان و برخورد قضایی با آن‌ها که پیش از این مسئولان هشدار داده بودند، نیست.

در این میان ایرلاین‌ها که به نظر از شرایط کنونی سوءاستفاده کردند و حاضر به پاسخگویی هم نیستند، با قیمت‌های جدیدشان بلیت پروازهای داخلی را به مردم می‌فروشند. به عنوان مثال همچنان قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد برای فردا (شنبه ۱۹ تیر) که باید تا سقف ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شود تا یک میلیون و ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم عرضه می‌شود و تا کنون نه کسی دلیلی برای این افزایش قیمت عنوان کرده و نه توضیحی برای برخورد نکردن با این افزایش قیمت غیرقانونی!

61973817

البته بر اساس اطلاعات به دست آمده، فردا جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی، سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری و نماینده ایرلاین‌ها برگزار می‌شود و قرار است تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص شود.

باید دید پس از این جلسه ایرلاین‌ها قیمت بلیت هواپیما را بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی به نرخ‌های سابق باز می‌گردانند و پول‌های اضافی که از مردم گرفته‌اند را بازمی‌گردانند یا اینکه مانند آبان سال گذشته و پس از مدت‌ها افزایش قیمت بدون مصوبه قانونی، نتیجه این جلسه تنها تایید این افزایش قیمت و صدور مجوز برای آن است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.