کد مطلب: ۵۲۲۳۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعیین دامنه نوسان در امروز / پیشنهاد رئیس بورس چیست؟

تعیین دامنه نوسان در امروز  / پیشنهاد رئیس بورس چیست؟

قرار است امروز در جلسه شورای عالی بورس درباره دامنه نوسان بورس تصمیم‌گیری شود. اما رئیس سازمان بورس در این مورد چه اعتقادی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است امروز در جلسه شورای عالی بورس درباره دامنه نوسان بورس تصمیم‌گیری شود. اما رئیس سازمان بورس در این مورد چه اعتقادی دارد؟

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب با بیان اینکه دست‌کاری قیمتی در بورس صحت ندارد، گفت: دامنه نوسان باید بازتر از آن چیزی باشد که اکنون هست، چرا که کارایی بازار این را حکم می‌کند.

دهقان دهنوی با بیان اینکه هر چقدر دامنه نوسان محدود شود، نقدشوندگی محدود می‌شود، گفت: سازمان بورس درصدد است کمک کند تا نقدشوندگی بازار بالا رود. در ابتدای امسال به خاطر اینکه روند صعودی شدیدی در بازار سرمایه وجود داشت، نصاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سقف سهام آنها را تغییر داده‌ایم.

وی افزود: نمی‌توان از سازمان بورس انتظار داشت که تنظیم‌گری صورت دهد و اسم کارها و اقدامات آن را دست‌کاری قیمتی بدانیم.

وی در خصوص هزینه تعیین دامنه نوسان نامتقارن، گفت: هر نوع تصمیم و تغییری جوانب خود را دارد، اما اینجا در تعیین دامنه نوسان نامتقارن، موضوع هزینه و فایده مطرح است تا رفع نگرانی از سهامدارانی صورت گیرد که به جای اینکه به سودآوری و ارزشمندی سهام خود توجه کنند، به هیجانات توجه می‌کنند.

آیا امروز تصمیم جدیدی درباره دامنه نوسان بورس گرفته خواهد شد؟

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پیر بورس

    جناب آقای دژپسند ، وزیر محترم اقتصاد
    باسلام و احترام
    از آنجایی که کل فساد معاملات و سو۶ استفاده حقوقیها و پروژه کننده های سهام خاص با استفاده از ایجاد صفهای خرید و فروش بواسطه وجود دامنه نوسان امکان می یابد ، لذا حذف دامنه نوسان و شفافیت آنی قیمت سهام مهمترین خواسته سهامداران از شورای بورس می باشد
    برای رسیدن به این منظور پیشنهاد زیر قابل طرح می باشد:
    از ماه بعد با اعلام و اطلاع رسانی قبلی هر ماه یک درصد به هر طرف مثبت و منفی فعلی اضافه شود و نهایتا یا دامنه نوسان حذف شود یا در بازه +10 تا -6 تثبیت شود
    خواهشا روی این طرح بسیار ساده فکر کنید و بعنوان یک گزینه عاقلانه و عملی در شورا مطرح فرمایید.
    از سهامداران محترم درخواست دارم در صورت موافقت تایید فرمایید شاید فرجی حاصل شد.

    • ناشناس

      همه می دانیم که دامنه نوسان فقط جهت کنترل بازار باب میل سازمان و دولت هست، دامنه نوسان یعنی فساد و دزدی و رانت. هر کی مخالفه یا حقوقی هست یا نوسانگیران رانتی هستن. .

  • Saa

    اگر میخوان تریدرهای حرفه ی برگردن به این بازار باید بازار حرفه ی بشه و دامنه نوسان حذف بشه و چیزی به اسم صف خرید صف فروش نمونه مثلا فلان سهم رو میخری حد ضررت فعال میشه باید ردش میبینی تو صف فروش گیر کردی و تا سرمایت نابود نشه نمیتونی بیای بیرون اینا باید تو این بازار نباشه تا تریدر و سرمایه گذار های گردن کلفت برگردن قطعا حذف دامنه نوسان بهترین کار و با باز شدن دامنه نوسانها کمتر میشه چون فروشندهای ناشی و خریدارهای ناشی از بازار میرن بیرون و فقط تحلیلگرها میمونن و بازار روند نرمال خودشو طی میکنه

  • ناشناس

    بابا جماعت یک هفته نفروشید ببینین چی میشه …فکر کنین زمین خریدین .دیدین یه هویی از توش نفت دراومد ها

  • مجمع تحلیلگران

    حذف دامنه نوسان همزمان تعیین سقف معاملات برا حقوقی همچنان که برا حقیقی وضع شده. معنی نداره سهم قفل بشه نتونی بخری یا نتونی بفروشی . سهم باید بر حسب ارزندگی معامله بشه نه بر حسب ورود نقدینگی به یه سهم اونم با رشد کاذب دادن و صف خرید و قفل کردن . این بازیا رو بگذارین کنار .سهمی که سود دهی داره با پی بر ای عالی و حقوقیشم حمایت میکنه تا حدودی صف قفل فروشه . سهمی که ضرر دهه تو قفل خرید. تمام بورس رو گروگان چار تا شاخص ساز ضرر ده کردین و تمام نقدینگیرم کشوندین اونجا و هی نوسان گیری . آقا ول کنین دیگه این بازیا رو . یعنی چی همه با هم مثبت شن همم منفی اخه پالایشی چه ربطی داره به خودرو یا مواد غدایی یا سیمانی . دامنه رو ازاد کنین تا سهامای ارزنده مشخص تر شن.حجم معاملات حقوقی رو هم کم کنین تا نتونه سهمو از تعادل واقعی خارج کنه و نوسان بیش از حد بگیره مثلا یه میلیون تو هر سهم سقف خریدش باشه حقوقی.

  • ناشناس

    مشکل اینه که دولت با تمام قوا سهم شرکتهای بی شمارش رو داره میفروشه تو این اواخر حکومتش تا پول زیادی رو دربیاره

  • ناشناس

    ****مهم****
    باید تابلو وبازار عمده مثل حقوقی ها از بازار خردحقیقی ها جدا شود که قابلیت مهندسی قیمت نباشد.

  • ناشناس

    دامنه حذف بشه بدبخت میشم

  • ناشناس

    دامنه نوسان حذف بشه بدبخت میشم

  • ناشناس

    دامنه حذف نشه خوبه.هرچند حذف بشه فرقی نداره کار از جایی دیگه خرتبه

  • ایهان

    آقای دهنوی از سرمایه سهامدار حقیقی ۳۰ وبه ۳۵ درصد باقی مونده اگر دامنه نوسان حذف بشه و۶روز منفی ۵در صد باشه آیا از سرمایه مردم چیزی باقی خواهد ماند وآنهای که مردم را بیسواد بورسی می خواند آیا به یاد ندارند چه کسی این بیسوادان را دعوت به بورس کرد آن موقع لال بودن حرف نمیزدن حالا که پول ملت را دزدیدن همچنین حرفی میزنن