کد مطلب: ۶۶۵۶۲۴

تعیین سقف و نحوه تخصیص ارز واردات خودرو

تعیین سقف و نحوه تخصیص ارز واردات خودرو

طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، سقف و نحوه تخصیص ارز برای واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی تعیین خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، سقف و نحوه تخصیص ارز برای واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی تعیین خواهد شد.

فارس به نقل از ایبِنا نوشت، هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی قانون ساماندهی صنعت خودرو را ابلاغ کرد.

براساس ماده این قانون، اجازه واردات خودرو به دولت، براساس آئین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت صمت و تصویب هیأت وزیران می‌رسد، داده شده است.

همچنین در این ماده تصریح شده است، تعیین سقف واردات خودرو با ملاحظه تنظیم بازار، حمایت از تولید با کیفیت داخلی و رعایت منابع ارزی کشور با اولویت مصرف ارز برای کالاهای اساسی و ضروری تعیین خواهد شد.

طبق ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو، تأئیـد منشـأ ارز موردنیاز برای واردات خودرو از سوی بانک مرکزی، جزو الزامات اساسی در ضوابط واردات خودرو خواهد بود.

بر این اساس، به منظور جلوگیری از دپوی خودرو در بنادر کشور، از ورود خودرو به مرزهای جغرافیایی کشور قبل از طـی مراحل قانونی از جمله ثبت سفارش و تأئید منشـا ارز از سوی بانک مرکزی جلوگیری خواهـد شد.

همچنین طبق ماده ۴ این قانون، سقف ارز قابل تخصیص و نحوه تخصیص ارز موردنیاز برای واردات خودرو، با رعایت اولویت تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسـی و ضروری از سوی بانک مرکـزی تعییــن خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    پوس پیاز در این اخبار نیست، این دست به دست شدنها وجلسه ها و….‌همه برای اینه که منتظر احیای برجام هستن، اگر برجام احیا شد واردات خودرو ازاد میشود وهیچ سقفی هم نداره ولی برجام احیا نشه هیچ خبری از واردات نیست ، مسولین اثر تحریم را کتمان میکنند.

  • ناشناس

    تا جایی که میتونین مردم رو سر کار بذارین
    مبادا کاری بکنین که به نفع مردم تموم بشه

  • ناشناس

    چرا دولت شده مثل خانواده شوهر و تو کار عروس دخالت میکند و نمی گذارد مردم کاسبی کنند .این همه ارز سرگردان خارج از کشور و داخل کشور است و اجازه بدهد مردم با پول خودشان ماشین وارد کنند و دولت کار نداشته باشد

  • ناشناس

    درود بر دولت مردمی

  • ناشناس

    ماشاءالله
    عالی
    یک سانتافه جدید لطفا
    فقط گمرک رو حذف کنید