کد مطلب: ۶۶۹۷۲۲

تغییرات کنکور امسال چیست؟

تغییرات کنکور امسال چیست؟

معاون اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزایش تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه ها را مهمترین و کلیدی‌ترین تغییرات کنکور امسال عنوان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات تغییرات کنکور امسال چیست؟

به نقل از ایسنا ، حسن مروتی معاون اجرای آزمون‌های سازمان سنجش گزارشی از جزئیات برگزاری کنکور امسال ارائه داد و گفت: امسال یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در گروه‌های مختلف کنکور شرکت می‌کنند که این آزمون در تاریخ‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه جاری برگزار خواهد شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ داوطلب نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. این افزایش حدود ۹.۲

مروتی به مهمترین تغییرات کنکور ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار تعداد پاسخنامه‌های کنکور مهمترین تغییر آزمون ما خواهد بود که البته تعداد دفترچه‌ها نیز تغییر پیدا کرده است.

بر این اساس ما یک دفترچه عمومی و در کنار آن یک پاسخنامه عمومی خواهیم داشت و تعداد سؤالات عمومی ۱۰۰ سؤال می‌باشد که ۲۵ سؤال زبان و ادبیات فارسی، ۲۵ سؤال زبان عربی، ۲۵ سؤال فرهنگ و معارف اسلامی و ۲۵ سؤال نیز زبان خارجی خواهد بود که این سؤالات در یک دفترچه عمومی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان ۷۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی در اختیار خواهند داشت و و بعد از اتمام این زمان پاسخنامه به همراه دفترچه از داوطلبان گرفته می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در گروه‌های دیگر کنکور وضعیت سؤالات آزمون‌های اختصاصی مقداری تغییر کرده است مثلا ما در گروه آزمایشی هنر یک دفترچه اختصاصی با ۱۶۰ سؤال به داوطلب می‌دهیم که داوطلب باید در ۱۶۵ دقیقه به سؤالات پاسخ دهد. همچنین در گروه علوم ریاضی نیز ما علاوه بر دفترچه عمومی، دفترچه شماره ۲ اختصاصی به تعداد ۵۰ سؤال ریاضیات را توزیع خواهیم کرد که زمان پاسخگویی آن ۸۰ دقیقه می‌باشد. ضمن اینکه دفترچه شماره سه مربوط به دفترچه فیزیک با ۴۰ سؤال و شیمی نیز با ۳۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه به داوطلبان داده می‌شود. بنابراین این گروه سه دفترچه و سه پاسخنامه را دریافت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: در گروه علوم انسانی داوطلبان یک دفترچه عمومی را خواهند داشت. علاوه بر آن دو دفترچه اختصاصی که یکی از دفترچه‌های شماره ۲ به ۲۰ سوال ریاضی، ۱۵ سؤال اقتصاد، ۳۰ سؤال زبان و ادبیات فارسی و ۲۰ سؤال علوم اجتماعی پاسخ می‌دهند و در دفترچه بعدی که ۹۰ سؤال است به ۲۰ سؤال زبان عربی، ۱۵ سؤال تاریخ، ۱۵ سؤال جغرافیا، ۲۰ سوال فلسفه و منطق و ۲۰ سؤال روانشناسی در ۸۰ دقیقه پاسخ خواهند داد. در واقع هر دفترچه با یک پاسخنامه داده می‌شود که بعد از اتمام، پاسخنامه‌ها به همراه دفترچه گرفته خواهد شد.

معاون اجرای آزمون‌های سازمان سنجش خاطر نشان کرد:‌در گروه علوم تجربی که در صبح جمعه برگزار می‌شود علاوه بر دفترچه عمومی ما دفترچه شماره ۲ که دفترچه اختصاصی اول است را توزیع خواهیم کرد و در این دفترچه ریاضی ۳۰ سؤال، زیست‌شناسی ۵۰ سوال خواهد بود که در ۹۰ دقیقه داوطلبان پاسخ می‌دهند و در دفترچه شماره ۳ نیز که دفترچه اختصاصی دوم آن‌ها است ۳۰ سوال فیزیک، ۳۵ سوال شیمی و ۲۰ سوال زمین‌شناسی گنجانده شده است که این داوطلبان نیز باید در ۹۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند و داوطلبانی که بهیاری در گروه علوم تجربی انتخاب می‌کنند دفترچه شماره ۴ را نیز دریافت خواهند کرد که ۳۵ سؤال در آن به مدت ۲۰ دقیقه گنجانده شده است.

مروتی خاطر نشان کرد: آخرین گروه آزمایشی ما زبان است که این داوطلبان نیز علاوه بر ۱۰۰ سؤال عمومی در دفترچه اختصاصی به ۷۰ سؤال در ۱۰۵ دقیقه پاسخ خواهند داد.

جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: امکان ویرایش معدل و سهمیه‌های کنکور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته فراهم شد.

اصلاح یا ویرایش معدل و سهمیه‌های کنکور برای رشته‌های با سوابق تحصیلی در زمان دریافت کارنامه، در زمان انتخاب رشته وجود دارد و ملاک مرحله نهایی اصلاح معدل داوطلب است.

داوطلبان حتما معدل خود را به درستی اصلاح کنند. در غیر این صورت در زمان قبولی پذیرش آن‌ها در کنکور لغو خواهد شد.

اگر تمام سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری به صورت کامل وجود داشته باشد ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور موثر خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.