کد مطلب: ۱۵۰۵۳۵

تغییر در دستگاه ارزی کشور

تغییر در دستگاه ارزی کشور

رئیس کل بانک مرکزی دستگاه ارزی کشور را به سیداحمد عراقچی سپرد. وی برادرزاده عباس عراقچی -معاون وزارت امور خارجه- است.

با ماندگار شدن ولی‌الله سیف در برج لاجوردی میرداماد اکنون وی دست به تغییراتی بزرگ در هیات عامل خود زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین تصمیم خود غلامعلی کامیاب که همزمان با حضور وی در بانک مرکزی به سمت معاونت ارزی این بانک برگزیده شده بود را کنار گذاشته و احمد عراقچی را جایگزین او کرده است.

احمد عراقچی جوان، که به تازگی بعد از اتمام ماموریت خود در سازمان بورس به بانک مرکزی برگشته بود، اکنون در یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین پست‌ها و معاونت‌های بانک مرکزی قرار گرفته است.

عراقچی حضور در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را در پرونده کاری خود داشته و البته قبل از برگشت اخیر به بانک مرکزی عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و همچنین معاون اجرایی این سازمان بود.

در عین حال که وی مدیرعاملی کارگزاری بورس، عضو غیرموظف هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در وزارت اقتصاد و مشاور رئیس کل بانک مرکزی نیز بوده است.

سیف، ضمن تقدیر از فعالیت‌های غلامعلی کامیاب در حوزه ارزی، وی را به سمت معاون بین‌الملل بانک مرکزی منصوب کرد. در متن حکم صادر شده آمده است: «امید است با اتکال به خداوند متعال و استفاده از تجربیات ارزنده خود در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موفق باشید».

غلامعلی کامیاب از تاریخ ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۲ تاکنون عهده دار سمت معاون ارزی بانک مرکزی بوده است.

وی دانش آموخته کارشناسی حسابداری از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد M.B.A از کشور آمریکاست؛ از پیشینه کاری وی در بانک مرکزی می‌توان به تصدی مدیرکل سیاست‌ها و نظارت ارز، مدیرکل نظارت و تعهدات ارزی و نیز مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.